استان اصفهان مقام نخست کشت گیاه گلرنگ را در کشور دارد

کارشناس پنبه و دانه های روغنی استان اصفهان گفت: استان اصفهان مقام نخست کشت گیاه گلرنگ را در کشور دارد و در برخی از سال‌ها برداشت این گیاه به بیش از ده هزار تن دانه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کیوان بنی اسدی کارشناس پنبه و دانه‌های روغنی استان اصفهان با اشاره به اینکه گلرنگ در تمام فصول سال کاشت می‌شود، اظهار داشت: گیاه گلرنگ در فصل پاییز، اواخر زمستان و اواخر بهار در اراضی کشاورزی استان اصفهان کاشته می‌شود.

او افزود: استان اصفهان مقام نخست کشت گیاه گلرنگ را در کشور دارد و در برخی از سال‌ها برداشت این گیاه به بیش از ده هزار تن دانه رسیده است.

کارشناس پنبه و دانه‌های روغنی استان اصفهان تصریح کرد: گلرنگ از جمله گیاهان مقاوم به کم آبی است که در شرایط کم آبی موجود می‌توان در پنج نوبت آبیاری عملکرد مقبولی داشت.

او بیان داشت: در سال زراعی جاری، بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان زیر کشت گیاه گلرنگ است.

بنی اسدی بیشترین سطح کشت را مربوط به شهرستان اصفهان، اردستان، مبارکه و برخوار دانست و افزود: خرید تضمینی محصول گلرنگ با نرخ ۴ هزار و ۸۵۰ تومان در مراکز خرید پیش بینی شده و به محض برداشت توسط کشاورزان، تحویل و در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

او افزود: گیاه گلرنگ علاوه بر مصرف دانه در روغن کشی و مصرف پرندگان به عنوان ادویه و در صنایع رنگرزی هم کاربرد دارد.

کارشناس پنبه و دانه‌های روغنی استان اصفهان تاکید کرد: پیش بینی می‌شود که در سال زراعی جاری حدود ۴ هزار تن دانه گلرنگ تولید شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.