در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آخرین وضعیت احداث پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه در پایتخت

معاون شهردار تهران درباره آخرین وضعیت احداث پارکینگ‌های طبقاتی مکانیزه در پایتخت توضیحاتی داد.

وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت احداث پارکینگ طبقاتی مکانیزه در پایتخت با توجه به محدودیت‌های جای پارک در معابر اصلی گفت: یکی از موضوعات مورد بررسی سازمان حمل و نقل و ترافیک در بخش مطالعات، آن است که ببینیم آیا احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی در معابر پایتخت جوابگوی نیاز شهری و تأمین هزینه‌های تعمیر و نگهداری از آن است یا خیر که تا به امروز نیز مطالعات این طرح در حال انجام است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: در موضوع احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی باید توجه کرد که احداث این دست از پارکینگ‌ها بسیار هزینه بر است و با توجه به هزینه توقف برای خودرو‌ها احداث آن‌ها زیاد مقرون به صرفه نیست.

سرلک با بیان اینکه با شرکت‌های سازنده پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی تا به امروز جلسه‌های متعددی برگزار و صحبت‌های زیادی شده است، گفت: شرکت‌های سازنده پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی هم نظر با هم اعلام کردند که احداث پارکینگ مکانیزه طبقاتی با توجه به این شکل هزینه‌های پارکینگ در پایتخت به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: زمانی که ما به درآمد‌های پارکینگ‌های عادی موجود در سطح پایتخت نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که درآمد آن‌ها با توجه به هزینه‌ها، بالا نیست و حال این درآمد را با توجه به هزینه بالای نگهداری و تعمیر پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی بسنجیم متوجه می‌شویم که چرا شرکت‌های سازنده پارکینگ‌های مکانیزه طبقاتی تمایلی برای ساخت آن ندارند.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت پارکینگ مکانیزه طبقاتی بالغ بر چه مبلغی است؟ گفت: با توجه به شکل ساخت و تکنولوژی مورد استفاده در پارکینگ مکانیزه طبقاتی اعلام کنم که هزینه هر پارکینگ متفاوت است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر سکو نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

سرلک تصریح کرد: نکته قابل توجه آن است که هزینه پارکینگ مکانیزه طبقاتی فقط هزینه ساخت آن نیست، زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آن به مراتب مهم‌تر است، زیرا برای جلوگیری از حوادث احتمالی مواردی چون روغن گیربکس پارکینگ مکانیزه طبقاتی باید تعویض شود که این خود هزینه بر است.

او ادامه داد: نوع نرخ گذاری استفاده از پارکینگ در سطح شهر تهران مانعی برای حضور شرکت‌های سازنده پارکینگ‌های طبقاتی در احداث پارکینگ در پایتخت است.


بیشتر بخوانید: ماجرای عجیب آب رفتن ۲۸۰۰ پارکینگ در شمال تهران/ چرا بزرگترین پارکینگ خاورمیانه نیمه تمام ماند؟

بیشتر بخوانید: تکمیل پروژه احداث پارکینگ طبقاتی نیایش تا پایان سال جاری

بیشتر بخوانید: پیشرفت عملیات اجرایی پارکینگ طبقاتی مینابی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار