اعطای پروانه کارآموزان وکالت سال ۱۳۹۸ در چهارمحال و بختیاری

پروانه کارآموزان وکالت سال ۱۳۹۸ استان چهارمحال و بختیاری به آنان اعطا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، پروانه کارآموزی وکالت ۱۳ نفر از پذیرفته شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ به آن‌ها اعطا شد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک به کارآموزان جدید عرصه وکالت، وکلا را یاری رسانان قضات برای تشخیص حق دانست و اظهار داشت: تعامل سازنده میان این دو نهاد می‌تواند به کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم منجر شود.

او یکی از اصول مهم امر وکالت را بیان حقیقت و حفظ اسرار مردم عنوان کرد و تصریح نمود: موکلین اسرار و خصوصی‌ترین مسائل زندگی خود را با وکلا در میان می‌گذارند و به این دلیل اولین اصل مهم اخلاقی در امر وکالت امانتداری است.

بهرامی با توصیه به کارآموزان جهت مرزبندی میان امور شغلی و زندگی شخصی افزود: یک وکیل باید طبق سوگندی که یاد کرده نسبت به کار خود تعهد اخلاقی داشته و چارچوب مشخصی را برای جنبه‌های مختلف کاری و زندگی خود در نظر بگیرد.

او ادامه داد: عدم احساس مسئولیت نسبت به حفظ اسرار موکل و ارجح دانستن امورات شخصی بر رفع مشکلات مردم وکیل را در وضعیت خطرناکی قرار داده و او باید در مقابل خدا و قانون پاسخگو باشد.

بهرامی در ادامه بر شفافیت و گویا بودن قرارداد‌های تنظیمی میان وکلا و موکلین جهت جلوگیری از هرگونه اختلاف تأکید کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار