آخرین وضعیت برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرد که وضعیت ویروس کرونا در اوایل پاییز تاثیری در تعیین سرنوشت این مسابقات نقشی ندارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،هفته گذشته جان کوتس، رئیس کمیسیون هماهنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو  در کمیته بین المللی المپیک (IOC)، اعلام کرد ماه اکتبر در تعیین سرنوشت این بازی‌ها و این که آیا می‌توان بازی‌ها را طبق برنامه در سال ۲۰۲۱ برگزار کرد یا نه، بسیار حیاتی است. اما توشییر موتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ این ادعا را امروز رد کرد.

کوتس گفته بود، برگزار کنندگان این مسابقات با مشکلات بزرگی مواجه هستند و در صورتی که هیچ نشانه‌ای برای از بین رفتن ویروس کرونا تا ماه اکتبر (پاییز) وجود نداشته باشد، باید آماده بازی‌های المپیکی "بسیار متفاوت" باشیم.

اما موتو ضمن اهمیت ماه اکتبر تاکید دارد که منظور کوتس این نبود که در ماه اکتبر برای لغو بازی‌ها تصمیم گیری می‌شود.

موتو در مصاحبه خود با رسانه شین هوا گفت: ما از کوتس در مورد این موضوع مستقیما سوال کردیم. او گفت هرگز چنین چیزی نگفته و هرگز چیزی درباره احتمال تصمیم گیری در مورد بازی‌ها در ماه اکتبر نگفته است. آنچه که او اشاره کرد این بود که ما به ارزیابی و بررسی اوضاع در پاییز ادامه خواهیم داد. بسیاری از چیز‌ها در آن زمان مشخص خواهد شد، از جمله هزینه و بسیاری از موارد دیگر که اکنون در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا منجر به تعویق افتادن توکیو ۲۰۲۰ شد، اما اکنون ژاپن دیگر در شرایط اضطراری نیست، و توکیو از جمله آخرین شهر‌هایی بود که روز دوشنبه از وضعیت اضطراری خارج شد.

اما این که آیا بازی‌ها طبق برنامه برگزار شود یا نه بستگی به این دارد که این ویروس کشنده علاوه بر ژاپن در جا‌های چطور کنترل خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

 احتمال برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۲۱

 کمیته بین‌المللی المپیک: پکن برای المپیک ۲۰۲۲ یک فرصت ویژه به دست آورده است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار