صنعاء: سازمان جهانی بهداشت کیت‌های غیردقیق به یمن فرستاده است

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد کیت‌هایی که سازمان جهانی بهداشت برای تشخیص کرونا به این کشور فرستاده است، دقیق نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن از غیر دقیق بودن کیت‌هایی که سازمان جهانی بهداشت برای تشخیص ویروس کرونا به این کشور فرستاده است، خبر داد.

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد از لحظه اول اعلام این بیماری همه‌گیر، طرح ملی فوق‌العاده برای مقابله با آن اتخاذ کرده و مکان‌هایی را برای قرنطینه در استان‌های مختلف بر اساس امکانات موجود در نظر گرفته است.

وزارت بهداشت افزود یک استراتژی و چشم‌انداز ویژه یمن تدوین شد که متناسب با شرایط کشور باشد و در آن تجارب کشور‌های دیگر نیز استفاده شد.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: بسیاری از کشور‌های جهان در اقدامات مقابله‌ای با کرونا اغراق و ایجاد ترس کرده‌اند و این امر منجر به تضعیف روحیه مردم شده که از خود بیماری خطرناکتر است.

وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌های جهان با آمار و ارقام تعداد مبتلایان سروکار داشته‌اند و این موضوع بر حالت روانی جوامع تأثیر گذاشته است، افزود: در شرایط معیشتی کنونی یمن به دلیل محاصره، جنگ و قطع حقوق، باید اقداماتی در تناسب با شرایط باشد و بر آموزش مردم درباره شیوه انتقال ویروس و راه‌های مقابله با آن تمرکز شود.

در این بیانیه اعلام شد: کیت‌های فرستاده شده از سوی سازمان بهداشت جهانی به یمن دقت کافی نداشته و بر نتایج آزمایشگاهی تأثیر گذاشته که این موضوع طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

وزارت بهداشت دولت وفاق ملی به ملت یمن تأکید کرد: ابتلا به ویروس کرونا در تعدادی از مناطق و استان‌های یمن دیده شده و ما مسئولانه برای ارائه خدمات و پیگیری وضع مبتلایان کار می‌کنیم.

در پایان این بیانیه از تلاش‌های کادر درمانی یمن که ۲۴ ساعته در حال خدمت هستند، قدردانی شد.

در سایه کوتاهی سازمان‌های بین‌المللی در کمک به مردم یمن، وزارت بهداشت دولت وفاق ملی این کشور از تمامی شهروندان خواست برای مقابله با ویروس کرونا به اجرای دستورات این وزارتخانه متعهد باشد.

در همین حال، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: هیچ کشوری در جهان ضعیف‌تر از یمن وجود ندارد. اوضاع در عدن بسیار فاجعه بار است. امیدوارم جامعه جهانی همبستگی خودش را با ملت یمن نشان دهد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار