آغاز کاشت سیب زمینی به روش آبیاری تیپ در دهاقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: کشاورزان این شهرستان امسال ۱۵ هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا ، جلی ، ساتینا و... به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفر پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات امروز بخش کشاورزی کشورمان کمبود آب و خشکسالی شدید است و تغییر الگو‌های کاشت و سازگار شدن با این شرایط از مهم‌ترین نیاز‌هایی است که باید اقدامی عاجل برای روبرو شدن با آن انجام داد.

او ادامه داد: روش‌های آبیاری جدید یا آبیاری تحت فشار جایگزین روش آبیاری سطحی یا سنتی شده و در بین روش‌های جدید نیز آبیاری قطره‌ای نسبت به روش‌های دیگر آبیاری تحت فشار، مزایای بیشتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان ادامه داد: در روش آبیاری قطره‌ای آب موجود در لوله در نزدیکی منطقه توسعه ریشه گیاه به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شده و به این روش علاوه بر جلوگیری از تلفات آب میزان تولید محصول نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

صفر پور بیان داشت: کشاورزان شهرستان دهاقان امسال ۱۵ هکتار از مزارع خود را به کشت سیب زمینی از ارقام بامبا، جلی، ساتینا و ... به روش آبیاری تیپ اختصاص دادند.

او افزود: این میزان کشت در مزارع دزج، جعفرآباد و ... انجام شده است که پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت حدود ۷۵۰ تن سیب زمینی در سطح شهرستان برداشت شود.

شرایط مستعد شهرستان دهاقان، دارا بودن آب و هوای خنک و خاک حاصلخیز زمینه مناسبی را برای کشت محصول سیب زمینی فراهم کرده است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.