هنگ‌کنگ: آمادگی لازم برای سناریو‌های مختلف در مقابله با آمریکا را داریم

وزیر دارایی هنگ‌کنگ در رابطه با دخالت‌های اخیر آمریکا در امور داخلی این منطقه گفت که آمادگی لازم برای سناریوهای مختلف وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلوبال تایمز، پل چان مولی، وزیر دارایی هنگ‌کنگ همزمان با تصویب قانون امنیت ملی چین در خصوص ناآرامی‌های اخیر این منطقه، به موضوع واکنش‌های احتمالی آمریکا پرداخت.

آمریکا طی هفته‌های اخیر ضمن هشدار به چین، اعلام کرده که لیستی از تحریم‌ها را تهیه کرده و به‌ زودی آن‌ها را علیه پکن اعلام می‌کند.

وزیر دارایی هنگ کنگ در این باره گفت که هنگ‌کنگ به خود اعتماد دارد و قادر است با حمایت پکن از خود در برابر تهدیدات اقتصادی دفاع کند.

رئیس جمهور آمریکا قرار است روز جمعه تصمیم نهایی و واکنش واشنگتن علیه پکن را اعلام کند. احتمال می‌رود که یکی از اقدامات ضدچینی ترامپ، اخراج هزاران فارغ‌التحصیل چینی مقیم در آمریکا باشد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که سری جدیدی از تحریم‌ها علیه چین اعمال شود. وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که هنگ‌کنگ «استقلال» خود را از دست داده است.

در همین حال وزیر دارایی هنگ کنگ گفت: «ما برای همه سناریو‌های مختلف آمادگی داریم».

چین تاکید دارد که این قانون مانع از دخالت‌های خارجی در امور داخلی هنگ‌کنگ می‌شود. پکن بارها از دخالت‌های غرب و مخصوصا آمریکا در امورد داخلی این کشور انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار