اعلام مقررات منع آمد و شد در شهر مینیاپولیس آمریکا

درپی بالا گرفتن اعتراضات در شهر مینیاپولیس، در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام گردید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درپی بالا گرفتن اعتراضات در شهر مینیاپولیس، در این منطقه مقررات منع آمد و شد اعلام گردید.

بر این اساس، درپی کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس و بالاگرفتن اعتراضات مردم به این موضوع، شهردار شهر مینیاپولیس اعلام کرد از ساعت ۸ شب به وقت محلی در این شهر مقررات منع آمد و شد وضع می‌شود.

پیشتر رسانه ها اعلام کردند افسر پلیس آمریکایی در شهر مینیاپولیس که جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست را به قتل رسانده بود، بازداشت شد.

مرگ دلخراش یک سیاه‌پوست به نام جورج فلوید توسط ماموران پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا باعث شده تا معترضان به نژادپرستی به فروشگاه‌ها، ساختمان‌ها و یک اداره پلیس حمله کنند و آنها را به آتش بکشند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی تهدید کرده بود که اگر شهردار این شهر نمی‌تواند آرامش را برقرار کند از نیروهای گارد ملی خواهد خواست به مینیاپولیس بیایند. ترامپ به نیروهای گارد ملی اجازه تیراندازی به معترضان را هم داده است.


بیشتر بخوانید: فوران خشم مردم از رفتار بی رحمانه پلیس آمریکا / معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند + فیلم و تصاویر


نیروهای امنیتی آمریکا هم اعضای تیم خبری شبکه سی‌ان‌ان را در هنگام پخش گزارش زنده از اعتراضات مردمی به نژادپرستی در مینیاپولیس را بازداشت کردند.

این اقدام پلیس آمریکا در حالی صورت گرفت که عمر جیمنس، گزارشگر سی‌ان‌ان، هویت خود را به پلیس اعلام کرده بود. پلیس همچنین دو تن از همکاران جیمنس از جمله تهیه‌کننده و فیلم‌بردار سی‌ان‌ان را بازداشت کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۴۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تاریخ هر روز و دائم در ایالات متحده در حال تکرار و تکرار است......همان مهاجران سفید پوست که خودشان را برتر میدیدند و با هجوم همراه با قتل و تجاوز و کشتارهای دسته جمعی بومیان و سرخپوستان آمریکا را منقطع النسل کردند و بر تمام آب و خاک و سرزمین مادری رنگین پوست این قاره که هنوز ایالات متحده ای وجود نداشت با کشتار و غارت صاحب همه چیز شدند و تا همین امروز هم دست از سر باقیمانده های آن نسلهای اصیل آمریکائی که رنگین پوستان هستند دست بر نمی دارند و با هر بهانه ای آنان را در روز روشن مانند پشه می کشند دریغ از اینکه همین رنگین پوستان صاحب اصلی آمریکا هستند و نه نژادپرستان سفید پوست فعلی آمریکا این ادعای ما نیست تمام کارگردانان معروف آمریکائی از همان روزهای حمله مهاجران سفید پوست و نژاد پرستان به قاره آمریکا فیلمهای متعدد ساخته اند که خود کتاب تاریخ مصور و ناطقی است و همیشه با مظلوم نمائی در تمام این فیلمها رنگین پوستان کشته و کشتار میشوند.....
آخرین اخبار