آغاز فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو، فعالیت خود را از امروز شنبه از سرگرفتند.

مجتبی زوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  ناوگان حمل ونقل همگانی مسافر بعد از گذشت ۸۰ روز تعطیلی با توجه به درخواست شهروندان و ابلاغیه شهردار و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، خدمات رسانی به شهروندان گرانقدر شیرازی را با حداکثر ظرفیت آغازکرد.

او افزود: این خدمات دهی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده از ماسک و دستکش برای رانندگان و تمام مسافران انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: پرداخت کرایه توسط خود مسافر و فقط با استفاده از کارت بلیت الکترونیکی خواهد بود.

او تاکید کرد: تمام مسافران و شهروندان در زمان استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی چه در ایستگاه های انتظار و چه در داخل اتوبوس ها استفاده از ماسک،  دستکش و تمام نکات بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا در استمرار خدمات دهی با مشکل مواجه نشویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه  فعالیت مترو در بازه زمانی ساعت ۶ صبح تا ۹ شب پیش‌بینی شده و به تدریج ساعت فعالیت گسترش پیدا می‌کند، گفت: از ششم خرداد، فعالیت سیستم دوچرخه‌های اشتراکی نیز بعد از حدود سه ماه تعطیلی، در شیراز آغاز شد.

او با تاکید بر اینکه حضور سه سرنشین در صندلی عقب تاکسی ممنوع است و هر گونه تقاضای کرایه اضافی از سوی رانندگان تاکسی تخلف محسوب می‌شود، اظهار داشت: مسافران هیچ اضافه کرایه ای را نباید پرداخت کنند و شهروندان شیرازی می توانند هرگونه تخلف و شکایت را با ارئه پلاک و شناسانه تاکسی به شماره تلفن ۱۳۷ گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

زوربخش با اشاره به شیوع این بیماری، گفت: تاکسی ها بر اساس پرتوکل های بهداشتی توانستند در این شرایط خاص، سهم تقاضای مسافر را عرضه کنند.

زوربخش با اشاره به برنامه ریزی برای پرداخت غیرنقدی کرایه، گفت: برای مدیریت مکانیزه و هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی پروژه ای را در دست اجرا داشتیم که به دلیل حادث شدن شرایط کرونایی، متاسفانه به دلیل اینکه برخی قطعات و اجزایی که باید از خارج از کشور وارد میشد پیمانکار مربوطه موفق نشد این تجهیزات را کامل کند.

او با بیان اینکه بخشی از پرداخت کرایه به صورت غیرنقدی (از طریق کارت و یا بارکد QR ) است، ادامه داد: سازمان حمل و نقل مسافر مکلف است که دراسرع وقت و در درجه اول دستگاه های کارتخوان را فعال کند که شهروندان از طریق کارت های شتاب یا اپلیکیشن بتوانند کرایه را پرداخت کنند و امیدواریم هر چه سریعتر با ورد قطعات و اجزای لازم برای ساخت برد این سیستم، هر چه زودتر در تاکسی آن را فعال کینم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین، گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی سازمان حمل و نقل به کارگیری دستگاه های غیرنقدی از طریق QR است که کرایه تاکسی بر اساس پیمایش محاسبه و هیچ اختلاف نظر و تنشی بین مسافر و راننده پیش نمیآید و نرخ کرایه بر اساس کیلومتر شمار محاسبه خواهد شد و حتی مسافر میتواند میزان پرداختی را رویت کند.

شهروندان توجه داشته باشند که سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تحت هیچ عنوان به معنای وضعیت سفید و برطرف شدن خطر بیماری کرونانیست و میبایست از سفرهای غیر ضروری اجتناب شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار