تلاش برای مهار کامل آتش‌سوزی در کوه سیاه دشتستان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: آتش سوزی در بیشتر نقاط کوه سیاه دشتستان خاموش شده، اما هنوز به طور کامل مهار نشده است.

جهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: نیرو‌های امدادی دیشب بیشتر نقاط کوه سیاه دشتستان را که هنوز آتش در آن شعله می‌کشید خاموش کردند به ویژه در منطقه درنگ، اما هنوز آتش به طور کامل مهار نشده است.

او ادامه داد: نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های متولی در محل حادثه حضور دارند و به لکه گیری مشغولند تا اگر شعله‌ای زیر خاکستر مانده خاموش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: به این ترتیب می‌توان گفت اکنون آتش سوزی در کنترل است.

دهقانی عنوان کرد: امروز بازدید هوایی از منطقه حادثه صورت می‌گیرد تا پایش دقیق‌تری از شرایط محیط انجام شود.

او گفت: عصر دیروز یکی از نیرو‌های مردمی که در حال اطفاء آتش در کوه سیاه بخش بوشکان دشتستان بود به علت سختی کار و گرمای هوا دچار مشکل تنفسی شد که با توجه به حضور بالگرد در منطقه از قله کوه به پایین منتقل و به آمبولانس تحویل و همان جا درمان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر همچنین درباره بالگرد اطفاء حریق هم توضیح داد که در دست تعمیر است و هنوز نتوانسته از فرودگاه بوشهر به سمت منطقه حادثه برود.

آتش سوزی در مراتع کوه سیاه دشتستان به علت وقوع صاعقه عصر چهارشنبه هفتم خرداد آغاز شده و امروز وارد چهارمین روز خود شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.