درخشش فیلم کوتاه "پیشکش" در جشنواره سن پترزبورگ

فیلم کوتاه "پیشکش" به تهیه کنندگی حوزه هنری کردستان جایزه ویژه جشنواره "سن پترزبورگ" روسیه را از آن خود کرد.

درخشش فیلم کوتاه زانیار لطفی مسئول واحد هنر‌های تصویری حوزه هنری کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به موفقیت‌های ارزنده آثار و تولیدات حوزه هنری کردستان در جشنواره‌های داخلی و خارجی گفت: کردستان به عنوان یکی از قطب‌های فیلم کوتاه در ایران توانسته است در جشنواره‌های بین المللی با آثار و تولیدات سینمایی در بخش‌های مختلف داستانی، مستند و پویانمایی در سطح بین المللی نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشد.

او این موفقیت‌ها را حاصل تلاش و نگاه ویزه فیلمسازان استان به ویژگی‌های فرهنگی وبومی استان دانست وافزود: امید آفرینی و بیان درست دغدغه‌های اجتماعی بدور از سیاه نمایی‌های کاذب و همکاری فیلمسازان با یکدیگر در کنار حمایت‌های صورت گرفته از دیگر عوامل کسب این موفقیت‌ها عنوان کرد.

لطفی با اشاره به هزینه‌های بالای فیلمسازی تصریح کرد:براین باوریم درصورت افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از تولید آثار سینمایی با توجه به استعداد‌های بالای فیلمسازان استان و تجربه‌های ارزنده‌ای که کسب کرده اند، این روند موفقیت را می‌توان بسیار بیش از این بالا برد و کردستان به عنوان کانون فیلمسازی در سطح جهان معرفی گردد.

مسئول واحد هنر‌های تصویری در خصوص جشنواره بین المللی فیلم کوتاه سن پترزبورگ گفت: این جشنواره که سومین دوره خود را سپری نموده است هرساله با اکران فیلم‌های راه یافته به بخش نهایی در سینما‌ها و تعدادی از مراکز آموزشی در با هدف حفظ سنت‌های فرهنگی داخلی و جهانی؛ ایجاد بستر ارتباط و تبادل تجربه بین نویسندگان فیلم، معلمان و تبادل آثار کسانی که برای کودکان و با مشارکت کودکان فیلم می‌سازند در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌گردد.

او افزود: این دوره از جشنواره متأثر از شیوع ویروس کرونا بعد از تاخیری یک ماهه در برگزاری در نهایت بصورت آنلاین (خرداد ماه) در سایت رسمی این جشنواره برگزار و پس از داوری آثار، جایزه ویژه این دوره خود را به فیلم کوتاه "پیشکش" ساخته بختیار خلیلی از ایران رسید.

لطفی ادامه داد: داستان فیلم پیشکش که پیش از این عناوین مختلف دیگری را از جشنواره‌های مختلف بین المللی کسب کرده است روایت پسربچه‌ای در یک روستای دور افتاده در کردستان است که وسیله‌ای برای سر درد مادرش از شهر سفارش می‌دهد، و هر بار که می‌خواهد آنرا به او بدهد اتفاقاتی می‌افتد.

در این فیلم که با تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان و آژانس پخش کات فیلم تولید گردیده است زانیار لطفی به عنوان تصویر بردار، مبین قادری به عنوان صدا بردار، تدوین برزان رستمی در بخش تدو. ین و فرزین ابراهیمی، ثریا ابراهیمی به عنوان بازیگر، بختیار خلیلی را که نویسندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است یاری کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.