برگزاری آزمون پایانی در دوره ابتدایی ممنوع است

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی پایه ششم ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،میرصادق جامعی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: مطابق دستورالعمل‌های وزارتی تکمیل و فرایند گزارش پیشرفت تحصیلی دوره آموزش ابتدایی با محوریت معلم و مدیر مدرسه و با طرح در شورای مدرسه صورت می‌گیرد و به توجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی در پایه ششم ممنوع اعلام می‌شود.

او  بیان کرد: در دوره آموزش ابتدایی آزمون یا امتحان پایانی به عنوان ملاک ارتقای دانش آموز نبوده و طبق دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی ملاک ارتقای دانش آموزان فرایند محور است.

جامعی اضافه کرد: تا اسفند ماه ۱۳۹۸ تحلیل وضعیت یادگیری بر اساس فعالیت‌های طول سال تحصیلی (پوشه کار و فعالیت‌های کلاسی دانش آموز و سایر ابزارها) و از اسفند ماه به بعد تحلیل و تفسیر آموزش مجازی که به طرق مختلف (شبکه شاد، پیام رسان ایتا، درسنامه‌ها و جزوات خودآموز) صورت گرفته توسط معلم تنظیم و جهت تایید به شورای مدرسه ارائه می‌شود.

او ادامه داد: مدیران و معلمان مدارس آموزش ابتدایی موظف هستند برای آن دسته از دانش آموزانی که بنا بر دلایلی از آموزش‌های مجازی استفاده نکرده اند و در خصوص محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی ضعف دارند، برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: معلمان مدارس به همراه مدیران مدرسه موظف هستند نسبت به تکمیل نمونه برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان اقدام کنند.

جامعی اضافه کرد: اگر دانش آموزی به حد انتظار نرسیده باشد، برنامه تکمیلی خرداد ماه را به فرم پیوست کرده و با همکاری مدیر مدرسه شرایط را فراهم کنند تا دانش آموزان به حد قابل انتظار برسند و بر اساس دستورالعمل ارزشیابی کیفی توصیفی در خرداد ماه اعلام عدم ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر وجهه قانونی ندارد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.