جمع آوری ادوات مخصوص صید ماهیان خاویاری در سفید رود

۱۰۰ قلاب از نوع قرماق ویژه صید غیر مجاز ماهیان خاویاری از رودخانه سفیدرود کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، جعفر میرزایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت: با دریافت گزارش صید ماهیان خاویاری از سوی صیادان غیر مجاز در رودخانه سفید رود، ماموران یگان حفاظت پس از حضور در محل و جستجو در مسیر رودخانه موفق شدند تعداد دو رشته دام حاوی ۱۰۰ عدد قلاب از نوع قرماق را کشف و جمع آوری کنند.

او افزود: قرماق نوعی دام غیر مجاز است که فقط برای صید ماهیان خاویاری و غضروفی استفاده می‌شود و به صورت رشته‌ای است افقی که در مسیر تردد آبزیان تعبیه می‌شود و از آن معمولا بین چهل تا پنجاه عدد، بسته به طول رشته، قلاب‌هایی به صورت عمودی آویزان است که در هنگام برخورد ماهیان خاویاری با دام، این قلاب‌ها در بدنشان فرو می‌رود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه گفت:هرگونه صید با ادوات صیادی همچون سالیک، ساچوق و قرماق در این رودخانه ممنوع است و ماهیگیرانی که قصد دارند به صورت تفریحی صید کنند با دریافت پروانه و فقط با قلاب ماهیگیری می‌توانند به این کار اقدام کنند.

جعفر میرزایی در پایان تصریح کرد: رودخانه سفید رود اصلی‌ترین زیستگاه و محل تولید مثل ماهیان غضروفی یا خاویاری است که به دلیل شرایط اکولوژیکی ویژه آن، سالیانه در فصل زادآوری میزبان تعداد زیادی ماهی خاویاری آماده تخم ریزی است.

 

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.