سفر محرمانه رئیس موساد به مصر برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری

منابع آگاه اعلام کردند یوسی کوهن در سفر محرمانه به مصر درباره طرح الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی با مقامات قاهره گفتگو کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه العربی الجدید، منابع آگاه مصری از سفر محرمانه یوسی کوهن، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) به این کشور و دیدار و رایزنی با مقامات قاهره خبر دادند.

به گفته این منابع، رئیس موساد در این سفر با برخی مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر، و «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور، دیدار کرده است و هدف اصلی از این سفر بحث درباره تدابیر ویژه طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی و پیامد‌های آن بوده است؛ طرحی که طرف‌های مختلفی آن را رد کرده‌اند.

منابع آگاه مصری اعلام کردند: رئیس موساد دیدگاه خود درباره عکس‌العمل‌های احتمالی گروه‌هایی فلسطینی، امکان از کنترل خارج شدن وضع و نیز وقوع درگیری‌های گسترده را با طرف مصری در میان گذاشته است.

بزرگترین نگرانی یوسی کوهن به گفته این منابع، بازگشت عملیات‌های مقاومتی در مناطق تحت تسلط تشکیلات خودگردان، قدس اشغالی و شهر‌های تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

در دیدار مذکور، همچنین درباره نکات اصلی مربوط به آتش‌بس در نوار غزه و خواسته‌های گروه‌های فلسطینی درباره لزوم اجرای برخی بند‌های آتش‌بس که رژیم صهیونیستی از آن‌ها شانه خالی کرده، رایزنی شده است.

منابع آگاه افزودند: علت اصلی تأخیر رژیم صهیونیستی در اجرای تعهدات خود در توافق آتش‌بس، تمایل کابینه این رژیم برای امتیازدهی حماس در خصوص نظامیان اسیر صهیونیست به عنوان گام اول است درحالی که حماس می‌گوید اولین گام باید آزادی اسرای سالخورده و زنان باشد تا این جنبش پس از آن اطلاعاتی درباره نظامیان اسیر صهیونیستی منتشر کند.

العربی الجدید در ادامه به نقل از این منابع نوشت: پس از دیدار، تماس‌هایی به منظور بررسی برخی مسائل مطرح شده در آن میان مصر و اردن برقرار شده است.

نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از فلسطین به اراضی اشغالی را پیگیری کند؛ طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد. بر اساس این طرح کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

سران کشور‌های مسلمان به طرح معامله قرن واکنش تندی نشان دادند و آن را مردود دانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار