وقف، بازوی کمک رسان دولت

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف در صورت سیاست گذاری می‌تواند در همه عرصه‌ها به عنوان بازوی اجرایی و کمک کننده در کنار دولت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: وقف از دیرباز در بسیاری از کشور‌های جهان و به ویژه کشور ما به عنوان صدقه جاریه و سنت حسنه شناخته می‌شود که مردمان مومن و متدین برای به جای گذاشتن باقیات الصالحات و نام نیک از خود، بخشی از اموال و دارایی خود را با نیت‌های مختلف وقف می‌کردند.

او با بیان اینکه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی و در بردارنده‌ی فضیلت‌های بسیار است، افزود: در صورت سیاست سازی و سیاست گذاری در حوزه وقف، این مجموعه می‌تواند در همه عرصه‌ها به عنوان بازوی اجرایی و کمک کننده در کنار دولت قرار بگیرد و زمینه رشد و توسعه جامعه را ایجاد کند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه وقف می‌تواند گره گشای بخشی از مشکلات جامعه باشد، ادامه داد: باید در تدوین قانون و تعامل مثبت بین اوقاف و سایر مجموعه‌ها بازنگری جدی تری صورت بگیرد تا این ظرفیت عظیم و بالقوه تبدیل به بالفعل و در اختیار مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار