خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات رودان+ عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان از مشاهده یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، ناظر دهقانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان گفت: یکی از همیاران محیط زیست تصاویری از حضور یک قلاده خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات این شهرستان را ثبت کرد.

خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات رودان+ عکس

دهقانی افزود: خرس سیاه آسیایی به عنوان یکی از کمیاب‌ترین و آسیب پذیرترین گونه‌ها در ایران و جهان از نظر وضعیت حفاظتی در آستانه انقراض قرار دارد و ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی استان هرمزگان معرفی شده است.

او با اشاره به اینکه این گونه در کشور‌های ژاپن، چین، روسیه، تایوان، هند، نپال، ویتنام، افغانستان، پاکستان و ایران پراکندگی دارد، گفت: دراین محدوده وسیع، چهار نژاد از خرس سیاه آسیایی معرفی شده اند که خرس سیاه بلوچی با نام انگلیسی (Baluchistan Black Bear) و نام علمی Ursus thibetanus gedrosianus یکی از این زیرگونه هاست که در جنوب شرقی ایران و بلوچستان پاکستان وجود دارد.

خرس سیاه آسیایی در ارتفاعات رودان+ عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودان با اشاره به اینکه خرس سیاه آسیایی در مناطقی از ارتفاعات شرق، غرب و شمال استان زندگی می‌کند، گفت: مردم از حضور در مناطق کوهستانی و نزدیک شدن به این گونه جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.