توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران شهرستان کیار

مدیر جهادکشاورزی کیار از توزیع ۱۶ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهادکشاورزی کیار گفت: برای اولین بار ۱۶ جعبه تخم نوغان وارد شهرستان و بین نوغانداران توزیع شد.

او افزود: با توسعه و کاشت درختان توت در سطح شهرستان و آماده شدن بستر مناسب، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی ویژه بانوان روستایی انتظار می‌رود میزان تحویل و توزیع این جعبه‌ها در سال‌های آینده افزایش چهار برابری داشته باشد.

داودی نیا اضافه کرد: میانگین تولید هر جعبه ۳۰ کیلوگرم برآورد می‌شود که با احتساب میانگین قیمت ۱۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر کیلو پیله‌تر و تولید ۴۵۰ کیلوگرم پیله‌تر، درآمدی بالغ بر ۶۷۵ میلیون ریال را بهمراه داشته باشد.

او ادامه داد: نوغانداری به دلیل ویژگی‌هایی از جمله جنبی بودن و تکمیلی بودن بخش کشاورزی، در کنار سایر مشاغل موجب ایجاد اشتغال و تأمین درآمد برای خانوار‌های روستایی و کشاورز می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی کیار گفت: بی نیازی به سرمایه گذاری فراوان، بازگشت سریع سرمایه، کوتاه بودن دوره پرورش کرم ابریشم و فعالیت بانوان خانه دار روستایی در این حوزه از مزیت‌های این صنعت به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه منبع اصلی تغذیه کرم ابریشم برگ درخت توت است و کشت آن در حاشیه روستا‌ها و اطراف مزارع کشاورزی و زمین‌های کم بازده  امکان پذیر است افزود: در راستای حمایت از نوغانداران شهرستان تعداد چهار هزار اصله نهال توت در بین نوغانداران شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.