بازآفرینی ۱۴ محله شھری در شرق استان سمنان

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: بهسازی و نوسازی ۱۴ محله فرسوده در ۶ شهر ( شاھرود - مجن- کلاته خیج – بسطام – میامی و بیارجمند) در شرق استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عمیدی مدیر کل راه وشهرسازی  شرق استان سمنان (شاھرود) با اشاره به اینکه در شرق استان سمنان ۶ پروژه بازآفرینی شهری ایران با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال تعریف شده است، گفت: پروژه آبرسانی در سکونتگاه غیررسمی شهرک پردیس شهر شاھرود که از سال گذشته اقدامات آن شروع شده است با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در حال انجام می‌باشد که در ھفته دولت، عملیات اجرایی آن به پایان می رسد.

او افزود: با هدف ساماندهی و توانمندسازی و با اشاره به اتمام پروژه توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنین محلات پردیس و شاه قلی در سکونتگاه غیررسمی شهر شاهرود، براساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات اجرایی دو پروژه زیرسازی و بهسازی شهرک بهشتی با مساحت ۱۶۰۰۰ مترمربع و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار و پارک پردیس بامساحت ۳۰۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال در سکونتگاه غیررسمی شاهرود که عملیات اجرایی آن ها از سال گذشته آغاز شده در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود)  بیان کرد: احیاء و نوسازی محله امامزاده شهر بسطام با مساحت یک هزار مترمربع و اعتبار ۱/۸ میلیارد ریال و احیاء و نوسازی محله عمارت شهرستان میامی با اعتبار ۸۲۰ میلیون ریال از جمله پروزه های تعریف شده در حوزه بافت تاریخی در شرق استان سمنان می‌باشد.

 عمیدی تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۵ میلیارد ریال قیر به شهرداری های بسطام، بیارجمند، کلاته خیج و مجن جهت آسفالت بافت فرسوده در اختیار شهرداری شاهرود گرفته است.

او با اشاره به استقبال خوب سال گذشته ساکنین محلات هدف از اعطلای تسهیلات نوسازی، گفت: در سال گذشته ۸۰ متقاضی در محدوده و محلات ھدف بازآفرینی شهری موفق به دریافت تسهیلات نوسازی شده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) افزود: ۴۶۴.۵ هکتار بافت ناکارآمد میانی (فرسوده)، ۴۴ هکتار بافت تاریخی و ۸۹.۵ هکتار سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه نشینی شهرستان شاهرود به عنوان بزرگترین شهر در شرق استان سمنان، در دستور کار بازآفرینی قرار دارد.

عمیدی ابراز داشت: در شهرهای  بسطام، کلاته خیج و مجن به ترتیب ۵۳.۶، ۳۸.۵ و ۱۴ هکتار بافت ناکارآمد میانی (فرسوده) و ۱۴، ۵.۴ و ۲۲ هکتار بافت تاریخی و ھمچنین  ۱۵.۴ ھکتار بافت ناکارآمد میانی (فرسوده) در شهر بیارجمند شناسائی و مطالعه شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار