رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر؛

اشیای تاریخی تحویل اداره میراث فرهنگی خرمشهر شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر گفت: چهار شیء تاریخی که سال گذشته در گمرک شهرستان کشف شده بودند، تحویل اداره میراث فرهنگی خرمشهر شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  سجاد پاک‌گهر  رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر  گفت: سال گذشته با هوشیاری مأموران گمرک شهرستان خرمشهر، ازخروج چهار شیء تاریخی توسط فردی که درحال خروج از کشور بود جلوگیری شد.

او ادامه داد: ماموران گمرک خرمشهر حین بازرسی از این فرد متوجه شدند وی به همراه خود ۲۰۶ عدد شیء مشکوک شامل انگشتر نقره و سنگ‌های مربوط به انگشتر دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر با بیان این‌که درپی این موضوع، همه اشیاء از این شخص ضبط و مراتب به اداره میراث فرهنگی شهرستان اطلاع داده شد افزود: بررسی اولیه اشیا توسط این اداره نشان داد که در میان انگشترها و سنگ‌ها، چهار عدد شیء مشکوک به تاریخی وجود دارد.

پاک‌گهر گفت: به منظور اثبات تاریخی بودن، این اشیاء بار دیگر توسط کارشناس اشیاء تاریخی اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان بررسی و موضوع تأیید شد.

او افزود: در ادامه پس از طی فرآیند لازم، این اشیاء در حضور مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان خرمشهر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر درخصوص این چهار شیء تاریخی گفت: این اشیاء شامل یک قطعه سنگ عقیق قرمز دارای خط کوفی، یک سنگ عقیق دارای نقش حیوان، یک انگشتر دارای نگین با نقش حیوان و یک سنگ‌مهر استامپی به رنگ قهوه‌ای هستند که شیء اول مربوط به دوره اسلامی و سه شیء بعدی مربوط به قبل از اسلام و احتمالاً دوره ساسانی هستند.

پاک‌گهر ادامه داد: با توجه به وجود موزه آثار تاریخی آبادان در مجاورت شهرستان خرمشهر، اشیاء مکشوف به منظور نمایش در این موزه تحویل امین اموال اداره میراث فرهنگی آبادان شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.