روزنامه‌نگار ترکیه‌ای: ادامه اعتراضات در آمریکا یک زلزله بزرگ اجتماعی را در پی خواهد داشت

«اوغور دوندار» روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در اظهاراتی به تحلیل اعتراضات اخیر در آمریکا در پی کشته‌شدن یک سیاه‌پوست پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «اوغور دوندار» روزنامه‌نگار ترکیه‌ای در یک نشست زنده فضای مجازی با انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در رویارویی با موضوع کشته شدن یک سیاه‌پوست به دست پلیس این کشور گفت: جریان‌های بسیار وخیمی در آمریکا در حال وقوع است، ادامه این روند که پایان آن نامعلوم است یک زلزله بزرگ اجتماعی را در پی خواهد داشت.

این روزنامه‌نگار برجسته ترکیه گفت: تاوان اقدامات بی‌رحمانه و بی منطق ترامپ در نحوه رویارویی با این اعتراضات برای کشوری همچون آمریکا که خود را مدعی آزادی و حقوق‌بشر می‌داند بسیار سنگین خواهد بود.

اوغور دوندار با اشاره به اظهارات جو بایدن مبنی بر اینکه «از این به بعد سیاه‌پوستی که به ترامپ رای دهد دیگر سیاه‌پوست نیست»، افزود: چنانچه دموکرات‌ها بخواهند با بهره برداری سیاسی از رویکرد بی‌رحمانه ترامپ در برخورد با این موضوع به شعله‌ور‌تر شدن آتش اعتراضات دامن بزنند، با توجه به تنگنای اقتصادی در آمریکا و تحت فشار بودن فن‌آوری آمریکا در مقابل اقدامات چین باید بگویم که شاهد تغییرات اساسی خواهیم بود.

با گذشت چند روز از قتل جورج، فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، ایالت‌های مختلف این کشور شاهد اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه این شهروند که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار