صدور مجوز‌ ساخت نیروگاه‌های بزرگ برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: مجوز‌های خوبی برای نیروگاه‌های بزرگ مقیاس صادر شده که به زودی وارد عملیات اجرایی خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث نیروگاه‌های روفتاپ تاکنون ۲۹۲ مشترک اقدام به سرمایه گذاری کردند گفت: از ابتدای طرح ۷ میلیارد تومان بهای برق خریداری شده به مشترکان پرداخت شده که ظرفیت و اشتغال خوبی داشته است.

او افزود: نیروگاه ۵۰ مگاواتی درح پروژه‌ای با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که عملیات اجرایی آن با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

دادگر با تاکید بر اینکه این پروژه بسیار مهم و تأثیرگذار است تصریح کرد: ظرفیت ۵۰ مگاوات ظرفیت قابل توجهی است که امید است با بهره‌برداری از این نیروگاه به شبکه برق خراسان جنوبی متصل شود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد: در سطح خراسان جنوبی ظرفیتی را برای نیروگاه‌های بزرگ در حد ۱۸ مگاوات در قالب ۳ نیروگاه خورشیدی اعم از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در خوسف، ۷ مگاواتی در سربیشه و یک مگاواتی در بشرویه اتصال به شبکه است و بهره‌برداری از آن انجام می‌شود.

او گفت: مجوز‌های خوبی برای نیروگاه‌های بزرگ مقیاس صادر شده که به زودی وارد عملیات اجرایی خواهند شد.


بیشتر بخوانید: ۲۵۰ طرح بزرگ وزارت نیرو به بهره‌برداری می رسد


دادگر فزود: در بحث نیروگاه‌های روفتاپ و نیروگاه‌هایی که مشترکین محدود به ظرفیت انشعاب خود می‌توانند برای سرمایه گذاری در این زمینه اقدام کنند خوشبختانه در خراسان جنوبی تاکنون ۲۹۲ مشترک اقدام به سرمایه گذاری کردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در این خصوص ظرفیت ۳ هزار کیلو وات تأمین شده و به شبکه متصل هستند عنوان کرد: برای این مشترکان از ابتدای طرح ۷ میلیارد تومان بهای برق خریداری شده به آنان پرداخت شده که ظرفیت و اشتغال خوبی را برای استان به همراه داشته است.

او ادامه داد: این طرح همچنان ادامه دارد و می‌تواند پذیرای مشترکان علاقه‌مند در این حوزه باشد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.