رعایت پروتکل های بهداشتی شرط لازم برای کاهش شیوع کرونا در اردبیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مکان هایی که بازگشایی می شوند، برای کاهش شیوع کرونا ضروری است.

رعایت پروتکل های بهداشتی شرط لازم برای کاهش شیوع کرونا در اردبیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهروز ندایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در جلسه ستاد مدیریت کرونا گفت: تمامی اماکن در مناطق با وضعیت سفید بازگشایی شده و استخرها و آبگرم های سرپوشیده از ۱۷ خرداد به بعد با تدوین و رعایت نکات لازم بهداشتی فعال می شوند.

او با اشاره به سیر نزولی شیوع این بیماری در استان گفت: نباید با تصمیم گیری های نادرست و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه بازگشت به وضعیت قبلی را در استان فراهم کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت مناسب استان در کنترل کرونا گفت: از سیزده روز گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشده است.

بابک نخستین افزود: روزانه حدود ۱۵بیمار کرونایی در استان بستری می شود که بیشترین تعداد این بستری ها زنان خانه دار هستند.

او با اشاره به افزایش تست کرونا در استان اظهار کرد: از بین تست‌های انجام گرفته ۴۰ درصد مثبت و ۶۰ درصد منفی است، در حالیکه در انجام تست در اوایل شیوع ۶۰ درصد نتیجه مثبت بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از ویزیت مستمر ۳۱۷ زن باردار مشکوک به کرونا خبر داد و گفت: ۱۰ نفر از این مادران دارای تست مثبت بودند که تحت مراقبت قرار گرفته اند.

نخستین بیان کرد: هیچ فوتی زنان باردار ناشی از کرونا در استان مشاهده نشده است.

در حال حاضر ۲۲۳ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

انتهای پیام/ح     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.