فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران مطرح کرد؛

پروتکل‌های بهداشتی استفاده از رستوران در روز‌هایی کرونایی

زالی درباره پروتکل‌های بهداشتی استفاده از رستوران‌ها در روز‌های کرونایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج تهران اظهار کرد: با بازگشایی مجدد رستوران ها نظارت های بیشتری از سوی معاونت های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تیم‌های بهداشت محیط از این اماکن انجام می‌شود البته اینگونه نظارت‌ها قبل از شیوع بیماری کرونا به صورت مستمر توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام می‌گرفت.

او ادامه داد: هیچ غذایی سالم تر از غذای خانگی و مطابق با ذائقه افراد نیست، بعد از بازگشایی رستوران ها حضور افراد باید در این اماکن حداقل باشد و فاصله گذاری اجتماعی حتماً به طور دقیق رعایت شود. 

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: افراد باید به صورت ضربدری در رستوران بنشینند و مدت زمان اقامتشان باید به حداقل برسد و اقلامی مانند نمک و سماق و حتی قاشق و نان به صورت پک های یک بار مصرف در اختیار افراد قرار بگیرد.

زالی افزود: اگر برخی افراد علائمی شبیه کرونا دارند با فرد مبتلا به بیماری کرونا در تماس بودند شانس بالایی جهت انتقال  کووید ۱۹ دارند و بهتر است، در رستوران ها حاضر نشوند.

او ادامه داد: تهویه رستوران ها باید مناسب باشد و هر چقدر سقف رستوران کوتاه تر باشد میزان خطر ابتلا به انتقال بیماری کرونا در آنها بیشتر است.

زالی گفت: مواد غذایی خام شانس بیشتری نیز جهت انتقال این بیماری دارند و بهتر است غذا با رعایت مسائل بهداشتی به صورت گرم طبخ و عرضه شود.

او بیان کرد: در رستوران‌ها سطوح باعث انتقال آلودگی می‌شود و حداقل افراد باید در کنار هم باشند و افراد باید مسائل بهداشت فردی را به طور کامل رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.