بازگشایی مساجد گیلان برای اقامه نماز‌های یومیه

استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی مساجد برای اقامه نماز‌های یومیه گفت: این بازگشایی به معنی برگزاری برنامه‌ها از جمله مراسم فاتحه و ترحیم نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به بازگشایی همه مساجد شهرستان‌ها و روستا‌ها برای اقامه نماز‌های یومیه براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز اشاره کرد و گفت: این بازگشایی به معنی برگزاری برنامه‌ها از جمله مراسم فاتحه و ترحیم نیست و رعایت کامل و مداوم پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و استمرار آموزش‌ها در این خصوص همچنان مورد تأکید است.

او با اشاره به برداشته شدن محدودیت زمانی فعالیت پاساژ‌ها افزود: به کسب و کار‌ها و اصناف نیز موکدا گفته شود که رفع محدودیت فعالیت ها، به معنای بازگشت شرایط عادی نیست بلکه در کنار برداشته شدن محدودیت ها، اجرای پروتکل‌های بهداشتی تشدید و نظارت بر این فرآیند بیشتر می‌شود.

استاندار گیلان با یادآوری همکاری خوب مردم و تلاش کادر درمان کشور و گیلان برای مدیریت این بیماری اظهار کرد: اگرچه کوشش فداکارانه تیم‌های پزشکی و درمانی در مقابله با کرونا در حیطه وظایف آنان بود، ولی مسئولیت شناسی و ایثار ماندگار آنان، امید و اعتماد را به جامعه ارزانی داشت.

زارع ادامه داد: سیاست ستاد مدیریت بیماری کرونا براساس نظرات علمی کارشناسان ذی ربط خصوصا وزارت بهداشت و درمان بوده و انجام طرح‌های مختلف همچون فاصله‌گذاری اجتماعی و بازگشایی تدریجی مکان‌های بسته شده و مشاغل تعطیل از جمله این موارد است.

او به اختصاص یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از مرحله اول اعتبار در نظر گرفته شده برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاغل خدماتی در گیلان جایگاه قابل توجهی دارد و بیشترین آسیب وارد شده به این دسته از کسب و کار‌ها بود؛ اولویت نخست اختصاص اعتبار مربوط به این گروه و سپس دیگر مشاغل است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی شایسته به بنگاه‌های آسیب‌دیده از بیماری کرونا برای ثبت نام در سامانه کارا برای استفاده از حمایت‌های در نظرگرفته از سوی دولت تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.