سردار مفخمی:

نسل جوان هدف جنگ نرم دشمن است

فرمانده انتظامی استان مرکزی در مراسم تجلیل از مدرسان برترگفت: نسل جوان هدف جنگ نرم دشمن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سردار حسن مفخمی شهرستانی در مراسم تجلیل از اساتید و مدرسان برتر فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: دشمن در جنگ نرم، نسل جوان و آینده ساز و کانون خانواده که تربیت نسل فردا را بر عهده دارد، هدف قرار داده است.

نسل جوان هدف جنگ نرم دشمن است

سردار حسن مفخمی با بیان اینکه دشمن با ترویج فساد و اشاعه فرهنگ غربی، خواهان سلب هویت ایرانی از افراد جامعه اسلامی است و هجمه فرهنگی دشمن در جنگ نرم بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است افزود: جهاد علمی مهمترین راهبرد پلیس هوشمند در مقابله با جنگ نرم دشمن است.

او اضافه کرد: امروز پلیس تلاش دارد تا با تعامل نظام‌مند با مراکز علمی مختلف، آموزش همگانی وآگاه سازی عمومی را در سطح جامعه ارتقاء دهد و با یک نگاه علمی، از تمام ظرفیت‌های خود برای خنثی سازی اهداف جنگ نرم دشمن استفاده کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان در به انحطاط کشاندن جوانان این مرز و بوم بیان کرد: بستر‌های آموزشی پلیس، همواره باید سنگری مقتدر در مقابله با جنگ نرم دشمن باشد.

او ادامه داد: پلیس باید با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی اساتید آگاه و در اختیار گذاشتن دانش و آگاهی و تجربه در زمینه‌های مختلف به جوانان، آن‌ها را از تهدیدات روز جامعه به دور داشته و راه درست را برای رسیدن به قله‌های سعادت و پیروزی به آینده سازان این مرز و بوم نشان دهد.

سردار مفخمی تصریح کرد: تحقق پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران، براساس رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا مهمترین راهبرد علمی پلیس است.

او تاکید کرد: در شرایط کنونی با وجود تهدیدات مختلف دشمنان، وظیفه ما چیزی جز این نیست که همچون گذشته قاطعانه در برابر هجمه‌های بی رحمانه آنان ایستاده و با شناخت و استمرار معرفت نسبت به هدف والای انقلاب اسلامی، استکبار جهانی را در دست یابی به اهداف شوم خود، ناکام ساخته و در بستر فرهنگ جهادی، ندای اتحاد و ایثار خود را در سراسر گیتی طنین انداز کنیم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به برخی از مهمترین آسیب‌های فرا روی جوانان در جهان کنونی گفت: همه مسئولان در نهاد‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی تهدیدات اجتماعی را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

او اظهار کرد: در این راه خود جوانان و دانشجویان مهمترین نقش را ایفا میکنند که اگر خدای ناکرده به آن بی توجهی شود موجب عدم توسعه و پیشرفت و به فساد و تباهی کشاندن جامعه و وابستگی و استیلای استعمارگران خواهد بود.

او خودآگاهی و خود کنترلی را مهم‌ترین مولفه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: تعامل دو سویه پلیس با مراکز علمی در مبحث فرهنگ سازی می‌تواند کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.

سردار مفخمی گفت: نقش اساتید دانشگاهی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی جامعه بسیار زیاد است به گونه‌ای که اگر تعامل و همکاری نخبگان جامعه در زمینه آموزشی و آگاهسازی با دانشجویان شکل نگیرد، کشور با معضل کاهش سطح علمی وبی ثباتی فرهنگی به پیش خواهد رفت.

او با اشاره به لزوم بازخوانی و تبیین مستمر فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مراکز علمی پلیس تاکید کرد: تدابیر مقام معظم رهبری، راهگشای ما در امور و روشنی بخش مسیر پیش رو در حل آسیب‌های اجتماعی فردی و اجتماعی و بیانگر اشراف کامل ایشان بر مأموریت‌های ناجا و رضایت از عملکرد نیروی انتظامی ماست که باید همواره در برنامه‌های آموزشی مراکز علمی پلیس، مورد واکاوی مستمر و تحلیل دقیق از سوی اساتید دانشگاهی قرار گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.