۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه بوشهر اصول بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند

اطلاعات گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه استان شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا را رعایت می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته و همکاری مناسبی که کسبه داشته‌اند، می‌توانیم بگوییم ۷۰ تا ۸۰ درصد کسبه استان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا پایبند هستند و امیدواریم ۲۰ تا ۳۰ درصد باقی مانده هم اصول را رعایت کنند.

میمنت توبه خاک افزود: کسبه چه در زمانی که اعلام شد باید تعطیل باشند و چه پس از بازگشایی همکاری خوبی با ما داشته‌اند.

او ادامه داد: از اول شیوع کرونا تا کنون به صورت مستقل یا مشترک با اداره‌های مربوط مانند دامپزشکی و صنعت، معدن وتجارت، در ساعات اداری و غیراداری از مراکز عرضه مواد غذایی و امکان عمومی بازرسی می‌کنیم.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در این بازرسی‌ها ابتدا به کسبه آموزش لازم ارائه می‌شود و بعد در صورت رعایت نکردن اصول تذکر داده می‌شود و در صورت بی توجهی، با متخلفان برخورد خواهد شد.

توبه خاک، در همین حال تاکید کرد که مردم نیز باید هنگام ورود به فروشگاه‌ها و اماکن عمومی در کنار صنوف به اصول بهداشتی پایبند باشند و آنچه را که مسئولان واحد صنفی به آن‌ها می‌گویند رعایت کنند.

او از مردم خواست استفاده از ماسک و دستکش در محیط‌های عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.