معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از مرمت جداره های بافت تاریخی روستایی نوبندگان شهرستان فسا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرضا نصیری اظهار کرد: فاز سوم عملیات مرمت و جداره سازی بافت تاریخی روستایی نوبندگان فسا به روش پیمانی توسط پیمانکار دارای رتبه مرمت آثار باستانی با اعتباری بالغ بر ۱یکهزار و ۶۷۵  میلیون ریال به مدت سه ماه از محل اعتبارات ملی و با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی در خرداد ماه سال جاری آغاز به کارکرده است.

او ادامه داد: این عملیات به منظور رونق و تثبیت ساکنان در جهت ادامه زندگی و عدم خالی از سکنه شدن در آن بافت تاریخی روستایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: این عملیات شامل تراشیدن اندود سیمان و کاهگل فرسوده از روی دیواره‌های موجود در بافت روستایی، اجرای تعمیرات و استحکام بخشی دیوار‌های خشتی، آجری و سنگی دیواره‌های موجود در بافت روستایی، اجرای اندود کاهگل بر روی جداره‌های موجود در بافت روستایی، احیاء سردر و تعمیرات بخش‌های سنگی و آجری سردر‌های ورودی خانه‌های موجود در بافت روستایی، اجرای رخبام آجری بر روی بخش فوقانی دیواره‌های موجود در بافت روستایی است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.