مسدود کردن ورودی دفتر پلیس مینیاپولیس با دیوار سیمانی

گارد ملی آمریکا ورودی دفتر پلیس مینیاپولیس را با دیوار سیمانی مسدود کرد تا مانع حمله معترضان به نژادپرستی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، نیرو‌های گارد ملی آمریکا با هدف ممانعت از حرکت معترضان به سوی اداره پلیس شهر مینیاپولیس، ورودی دفتر پلیس را با دیوار‌های سیمانی پیش ساخته مسدود کردند.

این در حالی است که معترضان در اعتراضات خود به خشونت پلیس علیه شهروند سیاهپوستی که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. 

در همین حال، پلیس شهر مینیاپولیس در ادامه سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی که در سراسر آمریکا به راه افتاده است، به سوی افرادی که در مقابل خانه خود ایستاده بودند، شلیک کرد.

همچنین تظاهرات گسترده مردم آمریکا در واکنش به نژادپرستی پلیس این کشور در قتل بی‌رحمانه جورج فلوید افزایش تنش‌ها و آشوب در شهر‌های لس‌آنجلس، فیلادلفیا، آتلانتا و دِنوِر را در پی داشت و شهرداران این مناطق مجبور شدند برای سرکوب این اعتراضات و وضع ناپایدار در شهر‌های خود حکومت نظامی و منع رفت‌وآمد اعلام کنند.

تاکنون مقامات نیویورک، سیاتل، لس آنجلس، آتلانتا، فیلادلفیا، دنور، لوئیس ویل، مینیاپولیس، کلمبوس، سینسیناتی، پرتلند، راچستر، کلمبیا و میلواکی اعلام کرده اند در این شهر‌ها مقررات منع رفت‌وآمد شبانه برقرار شده است.

هفته گذشته انتشار ویدئوی جان باختن جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی  تحت فشار پلیس شهر مینیاپولیس واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت که به اعتراضات سراسری علیه نژادپرستی در این کشور مدعی حقوق بشر، دموکراسی و تمدن منجر شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
بعد خودشون چه جوری می خوان رفت و آمد کنن
آخرین اخبار