نایب رئیس مجلس گفت: انتخاب هیئت رئیسه دائم توسط منتخبان به تأیید شورای نگهبان رسیده است و ایرادی به آن وارد نیست.

تغییر آیین‌نامه داخلی درباره انتخاب هیئت رئیسه به تأیید شورای نگهبان رسیده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود احمدی، نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم بیغش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکر آیین نامه‌ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین نامه داخلی اظهار کرد: فلسفه تذکر این است که آن مسئله و مشکل که در صحن ایجاد می‌شود، در زمان خود مورد تذکر قرار گیرد، متاسفانه از ابتدای جلسه بار‌ها کتابچه آیین نامه داخلی را بالا بردم، ولی هیئت رئیسه به آن توجهی نکرد.

نماینده مردم شازند در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه در مجلس هشتم رئیس وقت هیچ توجهی به تذکرات نمایندگان نمی‌کرد، مگر اینکه خود مایل بود، در حالی که نباید بر اساس آنچه مایل هستیم، تصمیم گیری کنیم.

او با استناد به اصل ۶۵ و ۹۶ قانون اساسی تصریح کرد: مجلس با حضور دو سوم نمایندگان رسمیت می‌یابد، اما ما در روز پنجشنبه که هیئت رئیسه انتخاب شد، هیچ‌یک از منتخبان اعتبارنامه مصوب نداشتند؛ بنابراین فرآیند انتخابات هیئت رئیس خلاف قانون بوده است.

احمدی بیغش اضافه کرد: در سال ۹۷ مجلس مصوبه‌ای درباره حذف هیئت رئیسه موقت از آیین نامه داخلی داشت که نمایندگان در شرایطی که منتخب بودند، هیئت رئیسه دائم را انتخاب کردند. البته اطلاع دارم که این مصوبه به تأیید شورای نگهبان رسیده است، اما سوال اینجاست که آیا انتخاب هیئت رئیسه دائم توسط متخبان خلاف آیین نامه نیست، افکار عمومی از ما انتظار پاسداری از قانون اساسی را دارند که میثاق خون صد‌ها هزار شهید از جمله خون شهید بهشتی است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تفسیر قانون اساسی برعهده شورای نگهبان است، بنابراین  آیین نامه جدید و اصلاحات انتخابات هیئت رئیسه آن به تأیید شورای نگهبان رسیده است و  تذکر شما وارد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار