جمع‌آوری بیش از ۳۹ میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجان

با استقرار هزار و ۵۷۳ پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در استان زنجان با محوریت مساجد در جمع‌آوری و هزینه کرد آن، تاکنون بیش از ۳۹ میلیارد ریال زکات فطره جمع‌آوری و به نیازمندان پرداخت‌شده است.

جمع‌آوری بیش از ۳۹ میلیارد ریال زکات فطره در استان زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه ویدئو اجلاس با روسای ستادی واجرایی استان با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۳۹ میلیارد ریال از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار استان زنجان جمع‌آوری‌شده است گفت:زکات فطره جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز و این جمع‌آوری همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف در جمع‌آوری زکات فطره مردم، خاطرنشان کرد: امسال نیز باسیاست گذاری در جلسه شورای زکات استان و با رهنمود‌ها و هدایت‌های حضرت آیت اله خاتمی نماینده محترم، ولی فقیه در استان و رئیس معزز شورای زکات استان، بیش از ۳۰ موسسه خیریه با سازمان‌دهی و نظم خاصی زکات فطره مردم را با مجوز دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری کردند.

دبیر شورای زکات استان زنجان با تأکید بر ضرورت توجه به اولویت هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندان، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل بوده و ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره نیز در هزینه کرد آن به این موضوع توجه کنند.

صفری بابیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا زکات فطره جمع‌آوری‌شده از طریق روش‌های غیرحضوری نیز انجام گرفت افزود:علاوه بر مساجد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطره از طریق اعلام شماره‌حساب‌های مربوطه نسبت به جمع‌آوری این فریضه الهی اقدام  کرد.
 
او گفت:به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه کرد زکات فطره، همانند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع شد. 

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.