منابع آبی جوانرود خارج از حوزه سرزمینی این شهرستان تامین می‌شود

فرماندار جوانرود با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر منابع آبی شهر خارج از حوزه سرزمینی این شهرستان تامین می‌شود، گفت: الان جوانرود با توجه به شرایط ۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستگار یوسفی فرماندار جوانرود در خصوص مشکلات آب شرب شهرستان جوانرود، گفت : خشکسالی‌های متعدد سنوات گذشته و زلزله ۹۶ بسیاری از چشمه‌سار‌های این شهرستان را خشک کرده است.

او با بیان اینکه هم‌اکنون بیشتر منابع آبی شهر جوانرود خارج از حوزه سرزمینی این شهرستان تامین می‌شود، گفت : بیش از ۹۵ درصد آب شرب شهر جوانرود و حدود ۴۰ روستای اطراف از محل خارج از حوزه سرزمینی تامین می‌شود.

فرماندار جوانرود ادامه داد: الان جوانرود با توجه به شرایط ۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب شرب دارد و آب منطقه‌ای به‌عنوان دستگاه متولی آب یک پروژه در بحث تامین آب شرب شهرک صنعتی جوانرود و هم آب شرب شهر جوانرود و روستا‌های اطراف در دست دارد.

یوسفی افزود: سال گذشته کل خط فرسوده را تعویض کردیم و اقداماتی برای دو روستای بخش کلاشی که بیش از ۳۰ سال بود با تانکر آبرسانی انجام می‌شد، صورت گرفت و از محل اعتبارات دهیاری و آب و فاضلاب روستایی حدود ۸۰ خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

او با تاکید بر اینکه جوانرود به منابع آبی پایدار بلند مدت نیاز دارد، گفت: چاهی که در منطقه تم تم حفر شده اگر کامل به نتیجه برسد حدود ۲۰ تا ۳۰ لیتر آب شرب به شهرستان اضافه می‌کند.

یوسفی با توصیه به مردم در رعایت صرفه‌جویی استفاده از آب و برق، افزود: کل آب شرب جوانرود به وسیله ایستگاه پمپاژ که طراحی شده انجام می‌گیرد، حتما باید صرفه‌جویی داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.