یک مقام امنیتی آمریکا: کشته‌شدن افسر پلیس در تظاهرات «تروریسم داخلی» است!

یک مقام آمریکایی در ادامه تلاش برای برانگیختن خشم مردم این کشور، این بار کشته شدن افسر پلیس در جریان اعتراضات را «تروریسم داخلی» نامید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، «کن کوچینلی» معاون دپارتمان امنیت میهن آمریکا، کشته شدن افسر پلیس این کشور در اعتراضات علیه نژادپرستی را «تروریسم داخلی» نامید.

کوچینلی روز گذشته (بامداد یکشنبه به وقت ایران) کشته شدن مامور پلیس فدرال را در تظاهرات شهر «اوکلند» در ایالت کالیفرنیا را تروریسم داخلی در این کشور خواند. روز گذشته، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد یک مامور پلیس در جریان تیراندازی میان تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی کشته و یک مامور دیگر نیز زخمی شده است.

بنا بر اعلام مقامات آمریکا، تاکنون دستکم چهار نفر در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر در این کشور کشته شده‌اند. صبح امروز بر اثر شلیک به سوی تظاهرکنندگان در ایندیاناپولیس یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

هفته گذشته پلیس شهر مینیاپولیس جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. این اقدام پلیس سبب خشم مردم آمریکا شد و اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور به دنبال داشت. مردم در اعتراض به تبعیض نژادی به خیابان‌ها آمدند و درگیری‌هایی میان آن‌ها و ماموران پلیس روی داد. درگیری‌ها هنوز ادامه دارد و در ۲۵ شهر از ۱۶ ایالت آمریکا مقرارت منع آمد و رفت برقرار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار