رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

گروه‌های مردمی باید مبلغان اصلی اسلام و دین باشند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: گروه‌های مردمی مبلغان اصلی اسلام هستند و دستگاه‌های حاکمیتی باید به عنوان خادم و پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کار‌ها مشارکت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام والمسلین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان گفت: گروه‌های مردمی باید مبلغ اسلام باشند و دستگاه‌های حاکمیتی به عنوان خادم و پشتیبان عمل کنند تا کار‌ها به نتیجه برسد.

حجت الاسلام والمسلین قمی تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها در نظام اسلامی، مردم هستند و در میان مردم گروه مستضعفان به عنوان، ولی نعمتان جایگاه ویژه‌ای دارند و برای ما اهمیت دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: تبلیغ و تبیین اسلام ناب محمدی نباید به دلیل سو مدیریت‌ها و یا غفلت از مسائل اجتماعی مغفول بماند و ما رسالت داریم تبلیغ دینی را جدی بگیریم.

حجت الاسلام والمسلین قمی افزود: باید جامعه مذهبی به فتوحات فرهنگی توجه کند و در این دوره بانوان هم لازم است نقش مهمی در تبلیغ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی ایفا کنند.

او بیان کرد: در مقابله با دشمن نباید فقط به تجهیزات تبلیغی، رسانه‌ای و نظامی دشمن توجه کرد بلکه اگر بخواهیم بر دشمن غلبه کنیم لازم است به صف خودی و امکانات و توان خود نیز نگاه کرد تا با برنامه و اتکا به خداوند بر دشمنان غلبه کرد.

حجت الاسلام قمی افزود: در نظام محاسباتی باید به وعده‌های الهی و اعجاز خداوند نیز باور داشته باشیم و به آن‌ها توجه کنیم تا با انگیزه و امید بیشتری به اهداف متعالی خود برسیم.

حجت الاسلام قمی گفت: جریان انقلابی باید قدردان خدمتگزاران نظام باشد تا فرهنگ قدردانی و سپاس فراموش نشود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان هم در این مراسم  بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و بحران‌های معنوی تأکید کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ائمه جماعات استان، کار خود را خوب انجام داده اند چرا که حال و هوای شهر این موضوع را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر رسالت نهاد‌های فرهنگی را بخواهیم نام ببریم باید به آشنایی و انس و عمل به قران و سنت رسول اکرم (ص) اشاره کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: مؤمنان به عزت خدا وصل هستند و سازمان تبلیغات اسلامی هم در بالا بردن عزت انسانی و انس با قرآن و دین باید خوب ظاهر شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی چه در دوران دفاع مقدس چه در شرایط کنونی، کار‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ انجام داده است، خاطرنشان کرد: با آمدن حجت الاسلام قمی مطمئنا تحولات بزرگی در حوزه تبلیغات اسلامی رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان هم در این مراسم گفت: باید در حوزه فرهنگ هم دغدغه داشت و هم نگران بود، زیرا شاکله جامعه را سه عنصر سیاست، فرهنگ و اقتصاد تشکیل می‌دهد.

او افزود: سیاست به معنای روح حاکم است و موضوع فرهنگ به اندیشه برمی گردد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: موتور اقتصاد فرهنگ، ریزش، پویش و آمایش دارد و می‌تواند خود را بازسازی کند.

به گفته حجت الاسلام نعمت اللهی، فرهنگ دینی یکی از حوزه‌های مهم فرهنگ است و باید به آن توجه ویژه شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۱۰ ساله حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل سابق، محمد جواد زهرایی به عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد.


بیشتر بخوانید : تبلیغات اسلامی بازوی محکمی در کنار عالمان دین است 


انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.