عبدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

الگوی مجلس یازدهم باید مجلس اول باشد

فعال اصولگرا گفت: اگر مجلس یازدهم بخواهد الگویی برای خود در نظر بگیرد باید دور اول مجلس را الگوی خود قرار دهد.

الگوی مجلس ما باید مجلس اول باشدمحمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم گفت: نکته‌ای که من را آزار می‌دهد این است که وقتی مجلس اولی که در انقلاب شکل گرفت با مجالس بعد مخصوصا دوره دهم مقایسه می‌کنم می‌بینم که فاصله این مجلس با مجالس دیگر بسیار زیاد بوده و شخصیت‌هایی وارد مجلس شورای اسلامی شدند که مخصوصا رژیم غرب از حضور این‌ها ناراحت بوده است.

او ادامه داد: تجربه، آگاهی، مطالعه و تلاشِ هر یک از نمایندگان در قانون گذاری نقش بسیاری داشته است؛ علاوه بر این اگر شما مجلس دور اول مشروطیت را نگاه کنید، عناوینی نظیر دکتر و مهندس در آن‌ها وجود نداشت؛ در دوره اول مجلس شورای اسلامی شخصیت‌هایی حضور داشتند که باید به آنها غبطه خورد؛ برای مثال شما نگاه کنید به بازرگان که با آن همه سوابق جزو اقلیت مجلس شورای اسلامی بود.

عبدخدایی افزود: شخصیت‌هایی که در مجلس اول قانون گذاری می‌کردند  فهیم، تحصیل‌کرده و دنیا دیده بودند که دوره دیکتاتوری را با گوشت و پوست لمس کردند  و حالا می‌بینیم که از آن مجلس به دوره دهم رسیدیم.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: ناگفته نماند قوانینی که در دوره اول تصویب شده و شخصیت‌هایی که در دوره اول وجود داشتند با قوانین و نمایندگان مجلس دهم تفاوت‌های بسیاری دارد و اگر این مجلس فقط تصمیم بگیرد که دوره اول مجلس شورای اسلامی را الگو قرار دهد  اتفاقات خوبی می‌افتد.

فعال اصولگرا بیان کرد: در آن زمان یکی از نمایندگان که خویشاوند من بود درباره تحلیل یک ماده واحده‌ای در مجلس برای تحلیل آن سخنرانی کرد؛آن فرد به فخر الدین حجازی گفت من ۲۴ ساعت مطالعه کردم تا بتوانم چهل و پنج دقیقه صحبت کنم و فخرالدین حجازی هم به شوخی گفت که من هم ۲۴ ساعت گوش کردم یعنی نماینده همه شان تحقیق می‌کردند؛ اما حالا به وضعی دچار شدیم که ۸۰ نفر از نمایندگان ما رد صلاحیت می‌شوند.

او گفت: با این تفاسیر اگر مجلس یازدهم بخواهد الگویی برای خود در نظر بگیرد باید دست کم مجلس دور اول را الگوی خود قرار دهد؛ همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در راس امور است و اگر این مجلس بتواند در راس امور قرار بگیرد، باید خوشحال بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار