احیای دروازه عالی قاپوی اردبیل از اقدامات برجسته در سال ۹۸ بود

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: احیای دروازه عالی قاپو از اقدامات ارزنده سال ۹۸ در حوزه میراث فرهنگی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در جلسه ای که با مدیران کل استان ها که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ، گفت : احیای سردر عالی قاپوی اردبیل از اقدامات ارزنده سال 98 در حوزه میراث فرهنگی بود .

او افزود : یکی از شروط مورد تعهد برای ثبت جهانی این اثر ارزشمند در سازمان جهانی یونسکو ، تکمیل هفت باب معرفتی و معماری منحصر به فرد آن بود  .

محمد حسن طالبیان  با اشاره به اینکه دروازه اصلی مجموعه معروف به دروازه عالی قاپو متاسفانه در سالیان دور تخریب شده بود گفت :  خوشبختانه با احیای آن مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی مطابق با اسناد ارائه شده تکمیل و پارسال به بهره برداری رسید .

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل  در این جلسه با اشاره لزوم تکمیل  فرایند الحاق مجموعه تاریخی کلخوران به مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی گفت : با پیوستن این مجموعه به پایگاه جهانی  شیخ صفی الدین اردبیلی علاوه برتوسعه فرهنگی امکان معرفی آن در سطح بین المللی فراهم می شود .

نادر فلاحی گفت : انتظار می رود با صدور دستور معاون محترم برای تسریع در تکمیل این فرایند در آینده نزدیک برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این مجموعه ارزشمند فراهم آید .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.