کرونا در فارس چند نفر را به دام انداخته است؟

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان فارس را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از هزار و ۴۶۱ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص کووید۱۹ استان فارس، ۶۵ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۵ هزار و ۹۴۶ نفر رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ۶۵ مورد جدید در استان فارس، شیراز ۴۰ مورد، مرودشت ۵ مورد، داراب و زرقان هر کدام ۳ مورد، ممسنی و قیروکارزین هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فارس اختصاص دارد.

او اضافه کرد: در ۷۲ ساعت گذشته مورد فوتی در استان بر اثر ابتلا به کروناویروس گزارش نشده است و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در استان ۱۱۰ نفر است.

همتی اظهار کرد: تاکنون ۵ هزار و ۳۱۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آورده و بهبود یافته اند.

او با اشاره به نامگذاری ۳۱ می‌مصادف با یازدهم خرداد، روز جهانی بدون دخانیات گفت: با توجه به تاثیر ارتباط مصرف دخانیات با افزایش ابتلا به بیماری کووید۱۹، شعار سازمان جهانی بهداشت در امسال با عنوان «محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند‌های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها» اعلام شده است.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس در استان فارس، بازدید‌های کارشناسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی افزایش پیدا کرده است، از تعطیلی ۱۸۳ مرکز توزیع قلیان در سطح شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار امیدواری کرد: تا با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت در عرضه و مصرف مواد دخانی، سلامت را به خود، خانواده و جامعه هدیه کنیم.

او اضافه کرد: برای غلبه بر بیماری کووید۱۹، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، الزامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.