رئیس اتاق تعاون ایران؛

ایجاد هر شغل در کشور یک میلیارد تومان هزینه دارد

عبداللهی گفت: ایجاد هر شغل در کشور یک میلیارد تومان هزینه دارد این در حالی است که با حضور تعاونی‌ها می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان یک شغل پایدار و مناسبی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست هم اندیشی با مدیران عامل اتحادیه‌های حمل و نقلی و مسکن با بیان اینکه ۹۴ هزار تعاونی در بخش‌های مختلف و در تمامی شاخه‌های اقتصادی حضور فعال و پر رنگی دارند، گفت: ۵۸ اتحادیه سراسری در کشور وجود دارد و ۴ هزار تعاونی در بخش حمل و نقلی بار و مسافر و ۱۲ هزار تعاونی در بخش مسکن حضور پر رنگی دارند.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: ایجاد هر شغل در کشور یک میلیارد تومان هزینه دارد این در حالی است که با حضور تعاونی‌ها می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان یک شغل پایدار و مناسبی ایجاد کرد.

او به مشکل تعاونی‌های مرز نشین در ۱۷ استان هم اشاره کرد و گفت: ۷ میلیون مرز نشین در کشور وجود دارد که با ایجاد طراحی مناسب و همچنین حضور فعال تعاونی‌های می‌توانیم از ظرفیت‌های تعاونی‌های مرزنشین استفاده کنیم.

عبداللهی به مشکلات بسیار زیاد تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: تعاونی‌های مسکن مشکلات بسیار زیادی برای اعضای خود در سال‌های گذشته ایجاد کرد، اما مشکلات این بخش در مقایسه با سایر حوزه‌ها از جمله بخش خصوصی بسیار کمتر است.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه به همکاری اتاق تعاون ایران با شرکت‌های بازآفرینی شهری هم اشاره کرد و گفت: می‌توانیم از امکانات و تجربیات شرکت‌های بازآفرینی شهری استفاده کنیم و هم اکنون در ۳ شهرک اقدام به ساخت مسکن‌های تعاونی کرده ایم.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: نمایندگان اتاق تعاون در شورا‌های عالی و ملی حضور دارند و اتاق تعاون طبق قانون مشاور سه قوه کشور است.

عبدالهی تاکید کرد: ۴ هزار شرکت تعاونی در بخش حمل و نقل کشور فعال هستند که ۶۰ درصد اقتصاد حمل و نقل در اختیار تعاونی‌هاست. همچنین ۱۸ هزار واحد مسکونی توسط شرکت‌های تعاونی مسکن ایجاد شده است. قسمت اعظم تولید کشاورزی توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

او بیان کرد: ایجاد یک شغل در اقتصاد کشور، به طور میانگین حدود یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، اما در شرکت‌های تعاونی ایجاد یک شغل با کمتر از ۲۰ درصد این رقم یعنی ۲۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

عبدالهی همچنین گفت: تعاونی‌ها در مناطق محروم مستقر هستند و به ایجاد شغل می‌پردازند. ۷ میلیون نفر عضو تعاونی‌های مرزنشین کشور هستند که به واردات کالا‌های اساسی اقدام می‌کنند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. در زمینه ساخت و ساز گرچه تعاونی‌های مسکن بدون اشکال نیستند، اما نواقص شرکت‌های تعاونی مسکن نسبت به سایر بخش‌ها حداقل است.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین به بخش ساخت خانه‌های کارگری اشاره کرد و گفت: در سه شهرک صنعتی ساخت مسکن برای کارگران شروع شده است و همچنین شرکت‌های تعاونی در بازآفرینی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری فعال هستند. در نمایشگاه ساختمانی بزرگ‌ترین نمایشگاه ساختمان سال گذشته برگزار شد. امسال هم به همت اتاق تعاون نمایشگاه ساختمانی و نیز نمایشگاه آسانسور و پله برقی و همچنین نمایشگاه مبلمان برگزار می‌شود.

او گفت: در بخش حمل و نقل ۱۴۷ مرکز اسقاط خودرو به نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودرو‌های فرسوده اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار