سرقت‌های دو سارق گوشی قاپ با شلیک پلیس به پایان رسید

سرهنگ نجفی از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای گوشی قاپ از مسافران مترو خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ کارآگاه" احمد نجفی " گفت: در اواخر دی ماه سال گذشته پرونده‌ای تحت عنوان سرقت گوشی خانم جوانی از پلیس مترو پایتخت برای رسیدگی تخصصی به اداره هجدهم این معاونت مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت توضیح داد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی پس از خروج از ایستگاه مترو امام خمینی (ره) در حال استفاده از تلفن همراه بود که ناگهان یک سارق، گوشی وی را قاپیده و به سمت همدستش که به صورت آماده سوار بر موتورسیکلت بود گریخت. با هوشیاری شهروندان از فرار وی جلوگیری، ولی سارقان موفق به فرار شدند و هنگام درگیری گوشی شاکی از دست سارق به زمین می‌افتد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پس از بررسی پرونده راهی محل شدند که در بررسی‌های میدانی و وانجام اقدامات پلیسی یکی از سارقان را به نام شاهرخ ۲۵ ساله را شناسایی و در بررسی سوابق وی مشخص شد متهم دارای ۲ فقره سابقه سرقت گوشی قاپی در سال‌های اخیر می‌باشد.

وی اضافه کرد: با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به دادیار دادسرای ناحیه ۳۴ تهران دستور دستگیری شاهرخ و همدست دیگرش صادر شد.

این مقام انتظامی پلیس پایتخت ابراز کرد: کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه شاهرخ را در محدوده مولوی شناسایی کنند و در اواخر فروردین ماه در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و در همان لحظات اولیه به سرقت گوشی قاپی معترف شد.

سرهنگ نجفی ادامه داد: شاهرخ اظهار داشت، من به اتفاق همدستم نظام با پرسه زنی در مقابل ایستگاه‌های مترو و با شناسایی سوژه‌های که در حال خروج و صحبت کردن با موبایل بودند در یک فرصت مناسب گوشی شان را قاپیده و متواری می‌شدیم و گوشی‌های مسروقه را به افراد عبوری می‌فروختیم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

وی گفت: بدنبال اظهارات سارق جوان مشخص شد "نظام" دارای ۴ فقره سابقه سرقت می‌باشد و با شناسایی مخفیگاه وی در محل‌های جنوب تهران در حالی که وی وجهی به دستور‌های پلیسی نمی‌کرد و قصد فرار داشت، با تیراندازی هوایی از سوی پلیس مواجه و به ناچار تسلیم پلیس شد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه در بازرسی از متهم یک قبضه سلاح سردکشف و متهم به اداره هجدهم تحویل شد، در پایان گفت: با عنایت به دستگیری هر دو سارق و اعتراف صریح به سرقت و شناسایی ۱۲ تن مال باخته متهمان با صدرو قرار قانونی از سوی دادیاری برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار