مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) قم مطرح کرد؛

رشد ۱۰۹ درصدی کمک‌های مردمی کمیته امداد در سال ۹۹

میرشکار گفت: استان قم در سال ۹۸ در زمینه جذب درآمد‌های مردمی در حوزه ایتام رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) قم در نشستی خبری یکشنبه ۱۱ خرداد ۹۹ با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ضمن اشاره به عملکرد این اداره در سال ۹۸ گفت: در سال گذشته حدود ۶۷۲ میلیارد ریال درآمد‌های جذب شده از سوی کمک‌های مردمی و خیرین بود که این مبلغ رشد ۴۴ درصدی را در زمینه انجام برنامه‌های مشخص شده نسبت به سال ۹۷ نشان می‌دهد.

او افزود: ۲۲ هزار و هفتصد خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند که مجموع افراد نیازمند حدود ۴۰ هزار نفر هستند که به طور مستمر کمک دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) استان از پرداخت وام قرض الحسنه به نیازمندان خبرداد و تصریح کرد: یکی از خدمات موثر در زمینه کمک رسانی پرداخت وام قرض الحسنه ولایت می‌باشد که مبلغ آن از ۵ میلیون تومان آغاز می‌شود و افراد تحت پوشش و خارج از پوشش را بنا به نیاز‌های آنان شامل می‌شود.

میرشکار افزود: وام قرض الحسنه در بخش‌های: اشتغال، ازدواج، مسکن و سایر بخش‌ها در میان نیازمندان توزیع می‌شود که در این میان حدود ۷ هزار نفر به مجموع مبلغ ۱۰۳ میلیارد تومان از صندوق قرض الحسنه در سال ۹۸ وام دریافت کرده اند.

او تصریح کرد: در زمینه اشتغال حدود ۲۰۰۵ نفر به مجموع مبلغ ۶۱ میلیارد تومان وام اشتغال، در زمینه ازدواج نیز ۱۴۱۲ کمک هزینه ازدواج به مجموع مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان توانسته اند از صندوق قرض الحسنه وام دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) قم توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش را یکی دیگر از خدمات صورت گرفته از سوی این اداره دانست و تاکید کرد: بسیاری از خانواده‌های تحت پوشش نیاز به آموزش‌های لازم در زمینه روانشناسی و فرهنگی می‌باشند که در سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ نفر از مشاورین فردی و حدود ۹ هزار نفر از مشاورین گروهی ما استفاده نمایند.

میرشکار خدمات ارائه شده در روز‌های کرونا را موثردانست و بیان کرد: متاسفانه با شیوع بیماری کرونا تقریبا ۴۶ خانواده سرپرست خود را از دست دادند که تلاش شد با پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به ۱۱ خانوار و پرداخت وام ۳ تا ۵ میلیون تومانی به مابقی خانوار‌ها گوشه‌ای از مشکلات آن‌ها را برطرف نماییم.

او سال ۹۹ را سالی پرتلاش برای کمیته امداد استان دانست و گفت: در سال ۹۹ طی دوماه گذشته ۵۹۸ مورد پرداخت وام قرض الحسنه ولایت، ۹۸ مورد ازدواج و پرداخت جهیزیه را داشتیم که در کنار این آمار حدود ۷۷۰۰ نفر خارج از محدوده پوشش ما در زمینه رفع مشکلات پیش آمده بر اثر بیماری کرونا به مراکز کمیته امداد مراجعه کردند که مجموعا حدود ۱.۵ میلیارد تومان به آن‌ها کمک رسانی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خیمنی (ره) قم از کمک‌های مردمی و حضور فعال خیرین در زمینه کمک رسانی تشکر کرد و افزود: طی دوماه گذشته در سال ۹۹، ۱۶ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد که این مهم رشد ۱۰۹ درصدی را نسبت به دوماه سال ۹۸ نشان می‌دهد که شایسته تقدیر و تشکر می‌باشد.

میرشکار در پایان از راه اندازی سامانه خیر و احسان سخا به نشانی www.esakha.ir خبرداد که این سامانه پل ارتباطی میان نیکوکاران و نیازمندان می‌باشد تا دسترسی خیرین به کمک رسانی و همچنین ارتباط مستقیم با وضعیت نیازمندان را داشته باشند.

انتهای پیام/الف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار