بسته اخبار حوادث قزوین امروز یازدهم خرداد ۹۹

کلاهبرداری در پوشش فروش هندوانه /توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق/انهدام باند سارقان خودرو

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز یازدهم خرداد سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس فتا با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب، در حالی که کارت عابر بانک در نزد خودشان بود، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

سردار حاجیان افزود: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد، کارت‌های شکات توسط افرادی کپی و با کارت‌های ثانویه از طریق دستگاه پز، خرید‌هایی صورت گرفته است و با تحقیقات لازم از شاکیان پرونده و انجام اقدامات اطلاعاتی سر نخ‌هایی از کلاهبرداران در شهرستان قزوین به دست آمد.

این مقام انتظامی گفت: در رسیدگی به پرونده گزارشی از کلانتری ۱۱ "مدرس" شهرستان قزوین مبنی بر اینکه یک دستگاه وانت پیکان حین فروش هندوانه، پس از رویت گشت متواری می‌شود با اقدامات فنی صورت گرفته خودرو شناسایی و با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد کلاهبرداری توسط فروشندگان میوه صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان داشت: از آنجایی که متهمان برای فرار از قانون و خالی کردن حساب کارت‌ها قزوین را به مقصد شمال کشور ترک کرده بودند، بلافاصله طی هماهنگی با عوامل انتظامی شهرستان رودبار متهمان دستگیر و به پلیس فتای استان قزوین منتقل شدند.

سردار حاجیان یادآور شد: در بازرسی از متهمان ۱۹۳ کارت اسکیم شده بدون نام و به همراه رمز، یک دستگاه کارت خوان، یک دستگاه اسکیمر، ۲ عدد کارت سوخت، ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۴ عدد النگو ویک عدد گردنبند جمعا به وزن ۵۰ گرم کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی فنی پلیس، به اعمال مجرمانه خود مبنی برکپی کارت‌های عابر بانک افراد با دستگاه اسکیمر در سطح شهر قزوین به تعداد ۲۰۰ کارت با شگرد فروش میوه اعتراف و ۱۴ مال باخته نیز در استان تهران که از حساب آنان ۴ میلیارد ریال برداشت شده بود، شناسایی شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان قزوین مبلغ اسکیمینگ شده توسط متهمان در مجموع ۸ میلیاردو ۶۸۰ میلیون ریال است و پرونده برای شناسایی کلیه شکات در سراسر استان‌ها تحت پیگیری و رسیدگی است.

سردار حاجیان به شهروندان توصیه کرد: در استفاده از کارت عابربانک با توجه به افزایش سرقت به صورت اسکیمری تاکید می‌شود از کارت‌های هدیه یا کارت حساب با موجودی پایین و انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز توسط خریدار انجام شود و در زمانی که بر اثر سهل انگاری فرد، مشخصات کارت توسط دستگاه اسکیمر کپی شد، در صورت استفاده از کارت‌های با موجودی کمتر، ضرر و زیان بالایی متوجه شما نشود.

توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بوئین زهرا

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران یگان امداد هنگام گشت زنی در محور " اشتهارد-بوئین زهرا" به یک دستگاه کامیون درحال تردد مشکوک شدند.

سردار مهدی حاجیان افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطر نشان کرد: سوخت به شرکت نفت تحویل داده و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند سارقان خودرو با ۱۱ فقره سرقت در قزوین

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در مناطق مختلف شهرقزوین، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ آرش مرادی افزود: ماموران با تحقیقات میدانی و انجام اقدامات گسترده پلیسی موفق به شناسایی یکی از سارقان شدند و پس از تحت نظر گرفتن مخفیگاه نامبرده ۳ نفر همدستان او را در یک فرصت مناسب دستگیر کردند.

او اضافه کرد: پس از انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، سارقان به ارتکاب ۱۱ فقره سرقت خودرو اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۵ دستگاه خودروی پیکان سرقتی کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه اموال سرقتی با حضور مال باختگان شناسایی و به آن‌ها تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مقامات قضائی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.