تدابیر پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان خشونت‌آمیزتر می‌شود

با گسترش دامنه اعتراضات ضد نژادپرستانه در آمریکا، پلیس این کشور برای سرکوب معترضان به تدابیر خشونت آمیزتری متوسل می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترش دامنه اعتراضات ضد نژادپرستی به شهر‌های مختلف آمریکا، شبکه خبری ان بی سی نیوز از توسل پلیس این کشور به روش‌های خشونت آمیزتر برای کنترل ناآرامی‌ها خبر داد.

خشونت‌ها و اعتراضات مردم آمریکا در پی قتل یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس، به شهر‌های مختلف آمریکا کشیده شده و وضعیت در شهر مینیاپولیس، محل وقوع این جنایت، بحرانی است.

دولت آمریکا از روز گذشته نیرو‌های گارد ملی را در ۱۲ ایالت این کشور مستقر کرد تا در سرکوب اعتراضات به نیرو‌های پلیس کمک کنند. بنا به گزارش ان بی سی نیوز، در شهر نیویورک برخی معترضان به طرز وحشیانه‌ای از سوی پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. چندین مورد از زیر گرفتن معترضان توسط خودرو‌های پلیس نیز گزارش شده است.

همچنین پلیس آمریکا به استفاده از گاز اشک آور، اسپری فلفل و حتی کارتریج رنگ برای مقابله با معترضان روی آورده است. در اقدامی بی‌سابقه در شهر لس آنجلس تمامی نیرو‌های پلیس از جمله یگان‌های ویژه نیز برای سرکوب معترضان در خیابان‌ها مستقر شدند.

تدابیر پلیس آمریکا برای سرکوب معترضان خشونت آمیزتر می‌شود

از سوی دیگر در شهر مینیاپولیس، مقررات منع آمد و شد از روز شنبه اجرا شده است و نیرو‌های اجرایی با توسل به زور تجمعات مسالمت آمیز مردم را متفرق کردند. حمله به معترضان و حتی خبرنگاران توسط نیرو‌های پلیس در شهر‌های مختلف آمریکا گزارش شده است. در شهر‌های دنور، فیلادلفیا و لس آنجلس حکومت نظامی اعلام شده است.

با وارد شدن اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به پنجمین روز خود، دولت به منظور کنترل ناآرامی‌ها تا روز یکشنبه در ۲۵ شهر و ۱۶ ایالت این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرد.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار