کاخ سفید: ایران، روسیه و چین در آشوب‌های آمریکا دست دارند!

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادعایی کذب ایران، چین و روسیه را به دست داشتن در آشوب‌ها و ناآرامی‌های ضد نژادپرستانه در این کشور متهم کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ ای‌بی‌سی نیوز، رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به گسترش ناآرامی‌های ضد نژادپرستانه در این کشور مدعی نقش داشتن ایران، روسیه و چین در تشدید تنش‌های داخلی کشورش شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، که کشورش ید طولایی در مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌های دنیا و به راه اندازی آشوب و کودتا علیه دولت‌های قانونی دارد، احتمال دست داشتن روسیه در آشوب‌های اخیر در آمریکا را مطرح کرد.

اوبرایان در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز در پاسخ به سوالی درباره نحوه مقابله دولت آمریکا با مخالفان و دست داشتن عوامل خارجی در این اعتراضات گفت: بله ممکن است فعالان روسی در اینکار دست داشته باشند.

اوبرایان در ادامه گفت: ما ممکن است دچار اختلافات سیاسی باشیم، ولی قبلا چنین بحران‌هایی را پشت سر گذاشته‌ایم و بر آن‌ها غلبه کرده‌ایم.

در ادامه این مصاحبه مشاور امنیت ملی ترامپ در پاسخ به سوالی درباره نحوه مقابله آمریکا با دشمنانی که سعی در ایجاد ناآرامی در این کشور دارند، از جمله چین، روسیه و زیمباوه مدعی شد: نگاه کنید مطمئنا ایران در این زمینه فعالیت داشته است. (!) شما نیز می‌دانید. ما ابزار‌هایی داریم و در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم.

اوبرایان تاکید کرد با مشاوران امنیت ملی و همکاران خود در این خصوص گفت‌وگوی تلفنی داشته است و در روز‌های آتی با آن‌ها دیدار خواهد داشت.

وی در ادامه افزود با بررسی مسئله چین و مناقشه هنگ کنگ در روز‌های آتی در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

ادعا‌های مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در حالی مطرح شد که واشنگتن همواره و به بهانه‌های ساختگی اقدام به مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها می‌کند و جریان‌های مخفیانه‌ای را برای سرنگونی دولت‌های مخالف خود از جمله ونزوئلا، ایران، کوبا هدایت کرده است.

ناآرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در این کشور در واکنش به قتل بی‌رحمانه جورج فلوید، یک مرد سیاه‌پوست ۴۳ ساله به دست یک افسر پلیس سفیدپوست شکل گرفته است.

پلیس آمریکا سالانه حدود هزار نفر را به قتل می‌رساند، در حالی که این قتل‌ها هیچ دستاوردی برای آن‌ها ندارد. از سال ۲۰۰۵ تاکنون با وجود اینکه ۱۵ هزار نفر از مردم ایالات متحده توسط افسران پلیس آمریکا کشته شده‌اند، کمتر از ۱۵۰ نفر از این افسران به قتل متهم شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آخه ایران با یه پرس تی.وی که از شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب هم حذفش کردند چطوری می‌تونه در اعتراضات آمریکا نقش داشته باشه؟ وقتی میگیم آمریکا در ایجاد شلوغی در کشورهای دیگه دست داره مدرک درست و حسابی داریم نه صرفا ادعا. نمونش هزاران سایت و انجمن و کانالهای تلگرامی و بیش از صد . پنجاه کانال ماهواره‌ای و رادیو و تلویزیونهای فارسی زبان مثل بی.بی.سی، صدای آمریکا، دویچه وله و ... که منتظر فرصتند تا در ایران بلوا و آشوب بپا کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
زیر خبرهای قبلی یه مشت غربگدای آمریکا پرست کامنت گذاشته بودند که حداقل آمریکا اعتراضات رو به بیگانگان منتسب نمیکنه. آقایون غربگدا حالا تحویل بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
انشا اله امریکا از هم میپاشه
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۴:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
كافر همه را به كيش خود پندارد. امريكا خودش سابقه طولاني در مداخله در كشورهاي ديگر دارد حالا ديگران را متهم به دخالت در امور خود مي كند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
باعث افتخاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
چهار روز دیگه هم که اعتراضا تموم بشه میگه ما همه ی مخالفا رو شکست دادیم
آخرین اخبار