انتقاد سندرز از غارت ۴۰ ساله آمریکا به وسیله سردمداران آن

سناتور دموکرات ایالت ورمونت در پیامی توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا و غارت این کشور از سوی آن‌ها طی ۴۰ سال گذشته انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، برنی سندر، سناتور دموکرات ایالت ورمونت در یک پیام توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا انتقاد کرد.

او در پیامی توئیتری نوشت: ۴۰۰ نفر از ثروتمندترین‌ها در آمریکا روی ۳ تریلیون دلار نشسته اند –اندازه کل اقتصاد انگلیس. طبقه میلیاردر‌ها اکنون نسبت به مردمی که با چک‌های کمک مالی زندگی می‌کنند‏ مالیات کمتری می‌دهند. غارت آمریکا ۴۰ سال است که ادامه داشته است و عاملان آن فوق ثروتمندان هستند.

سناتور سندرز در توئیت دیگری به بحران اقتصادی آمریکا و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی اشاره کرد و نوشت: ۴۰ میلیون آمریکایی کار خود را از دست داده اند. ۱۰۰ هزار نفر از ویروس کرونا مرده اند. میلیون‌ها نفر گرسنه اند. من نمی‌توانم بفهمم چطور سناتور مک کانل می‌گوید «فوریتی برای اقدام احساس نمی‌کنم تا طرحی را در حمایت از سلامت و رفاه آمریکایی‌ها تصویب کنم».

پیش از این پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست نوشته بود طبق داده‌های جدید، نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی طی هفته گذشته تقاضای دریافت بیمه بیکاری داشته اند که با احتساب این تعداد، طی ۲ ماه گذشته آمار شهروندان آمریکایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند به ۳۶ میلیون نفر می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
برای مردم آمریکا بهتره سنذرز رییس جمهور بشه.
ترامپ که مشخصه اوضاش
بایدن هم مشاور اوباماست که داعش رو تاسیس کرد و سگ اسراییلن جفتشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خود این سندرز جزو یه درصدیهایی هست که عمده ثروت رو در آمریکا بالا کشیدند حالا ژست طرفداری از قشر ضعیف رو به خودش میگیره. مردم آمریکا نباید دل به این ببندند که یکی از خود این سیستم ناجیشون باشه. تنها راه رهایی آمریکاییها از یوغ صهیونیسم انقلابه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
هی برنی سندرز: بیاد داری که جو بایدن چند روز پیش با کنایه و اشاره به اوضاع آشفته ی خارج شده از کنترل به این که آمریکا هنوز که هنوز است غرب وحشی است؟
حاکمان نیرومند و دانا(نه احمق درجه یکی مانند ترامپ و دارودسته اش)در کنار خودشان مشاوران باهوش و قوی مغز دارند اما بیچاره ملتی که:حاکمانش مشاورخودسر و خیره سر و مشاورانشان در کنار حاکمان فرمانروا هستند..............اوضاع کنونی آمریکا و اروپا پیان خط نظام سرمایه داری و شعار آزادی فقط یک مجسمه است و در عمل هیچ آزادی بیانی نه تنها وجود ندارد بلکه نژادپرستی و آپارتاید در اوج قرار دارد و حقوق بشر آمریکائی حتی برای شهروندان آمریکائی مصرفی ندارد و فقط شعار و ژست سیاسی است.....................
آخرین اخبار