در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خاطرات سردار بقایی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» منتشر می‌شود

ناصر پروانی گفت:قرار است کتاب خاطرات سردار بقایی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» در ۱۳۰ صفحه منتشر شود.

ناصر پروانی نویسنده و شاعر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص کتاب خاطرات سردار بقایی گفت: قرار است این کتاب با عنوان «مردانی حوالی خورشید» در ۱۳۰ صفحه منتشر شود و هفته آینده ناشر کتاب مشخص می‌شود

او با بیان اینکه انتشارات بنیاد شهید یا سخنوران، کتاب را منتشر خواهند کرد،گفت: کتاب در این دو انتشاراتی در حال بررسی است و طی یکی دو ماه آینده در بازار عرضه خواهد شد.

او افزود: کتاب «مردانی حوالی خورشید» بخشی از خاطرات سردار بقایی است و در آن از سه شهید دیگر شهید منصور ستاری، عباس بابایی و مصطفی اردستانی هم نام برده شده است و کتاب فضایی عاطفی و نظامی دارد. در کتاب به نقش همسران شهدا، رزمنده‌ها و خانواده هایشان تکیه کردم؛ به صورت پررنگ به نقش آنها اهمیت دادم و درباره آن صحبت کردم. درباره دو شهری که در دوران دفاع مقدس زیاد آسیب دیدند مانند دزفول مطالب زیادی نوشته شده است؛در کتاب «مردانی حوالی خورشید» به ارتباط و هماهنگی که میان نیرو‌های بسیج، جهاد، ارتش  و هوانیروز وجود داشت هم پرداخته ام.

این نویسنده ادامه داد: یکی از اهداف نگارش کتاب «مردانی حوالی خورشید» این بود که نشان بدهم دستاورد‌های دوران دفاع مقدس حاصل هماهنگی میان تمام نیرو‌های حاضر در جنگ و قدرت مدیریت بالایی بود که در هماهنگی این نیرو‌ها با هم وجود داشت. یک برش تاریخی درباره سردار بقایی را در کتاب آوردم و سعی کردم کتاب را به گونه‌ای بنویسم که برای خواننده اش کشش داستانی داشته باشد زمانی که داستان‌های دوران دفاع مقدس را روایت می‌کنید مجبور هستید از کلمات مربوط به آن دوران استفاده کنید. تلاش کردم کلمات کتاب را به گونه‌ای انتخاب کنم که برای نسل جوان کشش داشته باشد. قشری که جنگ را دیدند از کتاب‌های مربوط به آن دوران استقبال می‌کنند سعی کردم نوشتار کتابم به گونه‌ای باشد که برای نوجوانان و جوانان امروز که جنگ را ندیدند جذابیت داشته باشد.

این شاعر بیان کرد: مجموعه شعری را به مناسبت چهل سالگی ام منتشر می‌کنم. ۸۰ درصد شعر‌های آن آماده است، چون همیشه اجباری برای انتشار مجموعه شعر ندارم نمی‌خواهم کوششی شعر بگویم و شعر‌های کوششی را در کتابم بیاورم سعی می‌کنم جوششی شعر بگویم ممکن است یک شب چند شعر بگویم ممکن است دو ماه شعری نگویم برای همین کار جمع آوری اشعار تا اواخر تابستان طول می‌کشد.

پروانی اظهار کرد: مجموعه شعرم در پاییز منتشر می‌شود. باوجود اینکه متولد تابستان هستم به پاییز علاقه دارم برای همین مجموعه اشعارم را در پاییز منتشر می‌کنم.  مجموعه شعر جدیدم فضایی عاشقانه و اجتماعی دارد و ۴۰ تا ۵۰ غزل را دربرمی گیرد چند ناشر از جمله «گرایش تازه» و «سخنوران» برای انتشار مجموعه شعر جدیدم یعنی سیزدهمین مجموعه تمایل دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام امروز باید این خاطرات به روش جذاب تبدیل به فیلم وسریال جذاب شود تا الگوی جوانان در داخل وخارج کشور شود

امیدوارم مسئولین ومردم قدرت فیلم وسریال رلا برای توسعه همه جانبه کشور درک نمایند
با تشکر
آخرین اخبار