گفتگوی صلاح الدین ربانی با سرپرست سفارت آمریکا در کابل

سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان در کنفرانس ویدئویی با سرپرست سفارت آمریکا در کابل درباره چرایی عدم حمایتش از توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله» گفتگو کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «صلاح‌الدین ربانی» سرپرست حزب جمعیت اسلامی افغانستان در کنفرانس ویدئویی با «راس ویلسون» سرپرست سفارت آمریکا در کابل درباره وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و نیز دلایل عدم حمایت حزب جمعیت اسلامی از توافق سیاسی «عبدالله عبدالله» با «اشرف غنی» گفتگو کرد.

در این ویدئو کنفرانس همچنین موضوع عدم معرفی رسمی هیچ فردی به نمایندگی از جمعیت اسلامی در تیم دولتی مذاکره کننده با طالبان مطرح شد.

این در حالی است که عبدالله روز شنبه ۱۰ خرداد از معرفی نماینده حزب جمعیت اسلامی در تیم مذاکره کننده دولت با طالبان سخن گفت که این اظهارات توسط این حزب تکذیب شد.

حزب جمعیت اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد: «تاکنون به نمایندگی از این حزب، هیچ فردی به صورت رسمی در هیچ چارچوبی برای مذاکره با طالبان معرفی نشده و هرگاه گفتگوهای مستقیم با طالبان آغاز شود، جمعیت اسلامی افغانستان در مورد گزینش و معرفی نمایندگان خویش به هدف ورود در روند «گفتگوهای فراگیر ملی صلح» و همچنان مذاکره ‌با طالبان و سایر طرف‌ها، تصمیم خواهد گرفت.»

این حزب در بیانیه‌ای می‌گوید که از تلاش‌های صادقانه جهانی برای تامین صلح عادلانه و پایدار استقبال می‌کند اما  تاکید می‌کند که صلح عادلانه و پایدار در افغانستان، نخست با شکل گیری اجماع ملی میان همه نیروهای موثر و سپس آغاز گفتگوهای مستقیم با طالبان در چارچوب «گفتگوهای فراگیر ملی صلح» میسر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار