پرواز مجازی بر مناطق حریق با استفاده از مدل ارتفاع رقومی

امدادگران می‌توانند مناطق صعب العبور را در زمان آتش سوزی با استفاده از مدل ارتفاع رقومی به صورت مجازی مشاهده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله در سراسر جهان با گرم شدن کره زمین شاهد آتش سوزی‌های گسترده‌ای هستیم که جز مخاطرات محیط زیستی محسوب می‌شود. معضلی که تمام کشور‌ها در مواجهه با این نوع آتش سوزی جنگل‌ها با آن موجهه هستند، نحوه خاموش کردن آن و جلوگیری از گسترش پهنه جغرافیایی این آتش سوزی‌ها است.

این آتش‌سوزی‌ها با بالگرد و اطفای حریق و نیروی انسانی به راحتی مهار شدنی نیستند. یکی از این آتش سوزی‌ها که در روز‌های گذشته یعنی در تاریخ دوم خرداد به سوژه خبری رسانه‌ها تبدیل شده است، آتش سوزی جنگل‌های گچساران است که پهنه وسیعی را در بر گرفته و به دلیل نبود امکاناتی مانند بالگرد، امکان محاسبه سطحی از جنگل که دچار آتش سوزی شده است و همچنین مسیر پیش روی آتش وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: جلوگیری از آتش سوزی پالایشگاه‌ها با تولید شیر‌های اطمینان


امدادگران و مسئولان در زمان وقوع مخاطرات طبیعی مانند آتش سوزی در مناطق مختلف و صعب العبور می‌توانند با استفاده از مدل ارتفاع رقومی زمین بصورت مجازی روی مناطق حریق پرواز و از ابعاد مختلف، منطقه حریق را بررسی و مطالعه کنند. در ویدئوی زیر مدل پرواز از منطقه حریق واقع در ارتفاعات دیل از توابع شهرستان گچساران نشان داده شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار