افزایش دمای هوا از روز سه شنبه در استان اردبیل

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: دمای هوا از روز سه شنبه در سطح استان اردبیل افزایش خواهد یافت.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: از روز سه شنبه هفته جاری با جنوبی شدن جریانات، ضمن وزش باد جنوبی (گرمیج)، دمای هوا نیز روندی افزایشی خواهد داشت.

او افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با توجه به تداوم استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی ایران همچنان تا پایان هفته جاری جوی پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: بر این اساس آسمان استان اردبیل در اکثر اوقات صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود و هرچند با توجه به شرایط فصلی و محلی طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در برخی از نواحی (بویژه مناطق شمالی و مرکزی) طی ساعات بعد از ظهر و عصر احتمال رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق وجود خواهد داشت.

محمدی بیان کرد: طی امروز با تداوم حضور زبانه پرفشار، هوای خنک بهاری و وزش باد خزری گاهی تند در سطح استان اردبیل ماندگار خواهد بود.

او افزود: روز پنج شنبه مجددً با نفوذ زبانه‌های پرفشار از دمای هوا کاسته شده و ضمن وزش باد خزری گاهی تند و در نوار شرقی استان نیز شاهد ابرناکی، رخداد مه و احتمالاً بارش خفیف باران خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.