رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

کرونا در سیستان و بلوچستان روند صعودی گرفته است

هاشمی شهری گفت: روند شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی به خود گرفته و روند صعودی را طی می‌کند.

دکتر سید محمد هاشمی شهری  رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدار‌های بهداشتی را مانند روز‌های ابتدایی شیوع  این ویروس مدنظر قرار دهند.

او افزود: اگر مردم هشدار‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت بحرانی‌تر و شرایط بیماری در سیستان و بلوچستان و خیم‌تر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع خواهد شد.

او با اشاره به روند فزاینده کرونا و پیشگیری از شیوع گسترده در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در هر نقطه‌ای از استان که شیوع کرونا بصورت فزاینده باشد متخصصان و درمانگران این دانشگاه در آن منطقه حضور خواهند یافت.

هاشمی شهری با بیان اینکه شهروندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن مثل دیابت یا بیماری‌های صعب العلاج و دچار نقص سیستم ایمنی از جمله افراد در معرض خطر محسوب می‌شوند، ادامه داد: متاسفانه در میان افراد فوت شده بر اثر کرونا، تعداد افرادی که در گروه‌های در معرض خطر بودند بیشتر است.


بیشتر بخوانید: آمار مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار ۲۹۲ مورد رسید

افراد دچار علایم اولیه کرونا حتما به مراکز غربالگری کرونا مراجعه کنند/کرونا نیازی به پنهان کاری ندارد


او تاکید کرد: تمامی مردم جامعه بویژه افرادی که در گروه در معرض خطر قرار دارند باید بسیار مراقب سلامت خود باشند، چون مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی که در تجمعات اخیر شاهد آن بودیم احتمال افزایش موارد ابتلا را در پی دارد، گفت: اگرچه همکاران ما همچنان در آماده باش کامل هستند، اما هر مورد ابتلای جدید به معنای در معرض خطر بودن تعداد زیادی از افرادی است که وی در مدت زمان ناقل بودن با آنان ارتباط داشته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.