بسته اخبار حوادث ۱۲ خرداد ماه ۹۹؛

اختلاف مالی رنگ خون گرفت/دستگیری شرور سابقه دار در عملیات ضربتی پلیس

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

اختلاف مالی رنگ خون گرفت 

نوجوانی ۱۷ ساله در پی مشاجره لفظی ناشی از اختلاف مالی طلب کارش را با چند ضربه چاقو به قتل رساند.

سردار"احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساعت ۱۴:۱۷ دقیقه ظهر روز هفتم خردادماه سال جاری خبری مبنی بر مرگ مشکوک در بیمارستان تامین اجتماعی شهر زاهدان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

او افزود: با حضور عوامل انتظامی در بیمارستان مشخص شد جوانی ۲۶ بر اثر چندین ضربه چاقو و شدت جراحات وارده جان باخته که بلافاصله تیمی ویژه از ماموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان سیستان و سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار طاهری تصریح کرد: در تحقیقات میدانی پلیس مشخص شد مقتول برای گرفتن طلب ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مراجعه که پس ازمشاجره لفظی بین آنها، فروشنده نوجوان کنترلش را از دست داده و با چاقو به طلبکارش حمله ور می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با مشخص شدن هویت قاتل ۱۷ ساله تیم‌های عملیات ویژه پلیس آگاهی محل اختفای قاتل را شناسایی و در کمتر از ۶ ساعت از وقوع قتل دستگیر کردند.

او  عنوان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های اولیه به قتل اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: در بررسی نزاع‌های خیابانی در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده این نزاع ها، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای دارد لذا متولیان فرهنگ سازی و خانواده‌ها می‌بایست در این زمینه فعالیت جدی داشته باشند تا شاهد این حوادث نباشیم.

شرورمسلح دستگیر شد 

با تلاش پلیس عامل شرارت‌های سریالی در شهرستان "سیب و سوران" دستگیر شد.

سرهنگ"غلامرضا توکلی"فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر شرارت‌های سریالی فردی سابقه دار با ایجاد ناامنی در سطح شهرستان "سیب و سوران" موضوع را به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرارگرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با اشراف کامل اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضائی شب گذشته در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه او را پیش از هرگونه اقدام خطرناکی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کلاش کشف کردند.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: حمل سلاح گرم، سرپیچی و تمرد از قانون، درگیری‌های متعدد منجر به جرح با شهروندان، از جمله شرارت‌های این متهم است که در دستگاه‌های قضائی و امنیتی به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب و سوران با اشاره به معرفی این شرور سابقه دار به دستگاه قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

دستگیری سارق حرفه‌ای در کمتر از ۴۸ ساعت

با هوشیاری ماموران پلیس آگاهی شهرستان "سیب و سوران" سارق حرفه‌ای در کمتر از ۴۸ ساعت شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "غلامرضا توکلی " فرمانده انتظامی شهرستان "سیب و سوران  گفت: در پی گزارش ۲ سرقت مغازه در سطح شهر سوران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران بلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در کمتر از ۴۸ ساعت از وقوع سرقت سارقان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیب وسوران تصریح کرد: متهم جوان در بازجوئی‌های به عمل آمده در مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به سرقت مغازه‌ها اعتراف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

او  در خاتمه از شهروندان خواست موارد ذیل را در پیشگیری از سرقت جدی بگیرند:

- برای درب مغازه از قفل‌های سوئیچی با ضریب امنیت بالا و به‌جای قفل آویز از قفل کتابی استفاده کنید.
- محل کسب خود را مجهز به دزدگیر و دوربین مداربسته کنید.
- چنانچه از آژیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کرده که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.
- به قفل درب شیشه سکوریت اکتفا نکنید حتی در تعطیلی کوتاه مدت کرکره آن را قفل کنید.
- در ایام تعطیلات به‌طور مستمر به محل کسب خود سرکشی کرده و قفل‌ها را بازدید کنید.
- محوطه بیرون مغازه خود را از روشنایی کافی برخوردار کرده و شب‌ها یک لامپ در داخل مغازه روشن بگذارید.
- فضای بالای کرکره محل مناسبی برای ورود سارقان به داخل مغازه می‌باشد بهتر است با استفاده از نرده آهنی آن را مسدود کنید.
- چنانچه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیرقابل نفوذ کنید.
- راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید.
- با حضور مشتری، محل کسب خود را حتی برای یک لحظه ترک نکنید.
- مغازه را به هیچ عنوان حتی برای لحظه‌ای به حال خود رها نکنید.
- از چیدن اجناس و اشیای کم حجم که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد در خارج از مغازه خودداری کنید.
- از سپردن مغازه به افراد نابالغ و کم تجربه پرهیز شود تا مورد اغفال قرار نگیرند.
- از نگه داشتن وجوه نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری کرده و آنرا به بانک بسپارید.
- در زمان قطع برق مراقبت‌های لازم را اعمال و نکات ایمنی را رعایت کنید.
- از ترفند‌های سارقان از قبیل نزاع، تصادف و معلولیت ساختگی غافل نشوید و مغازه را ترک نکنید.

توقیف سوخت قاچاق درنیمروز 

فرمانده انتظامی شهرستان "نیمروز" از کشف بیش از ۹۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از ۴ دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ "علی میر گفت: صبح روز گذشته ماموران ایست و بازرسی‌های "سفیدابه و میل نادر" این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۴ دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز بیان داشت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آن‌ها ۹۷ هزار و ۴۳۰ لیتر هیدروکربن قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

سرهنگ میر با اشاره به توقیف خودرو‌ها خاطر نشان کرد: ۴ راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

انهدام باند حرفه‌ای سارقان قطعات خودرو با ۴۲ فقره سرقت

با تلاش شبانه روزی پلیس یک باند حرفه‌ای سارقان قطعات خودرو در زاهدان متلاشی و ۴۲ فقره سرقت کشف شد.

سردار"احمد طاهری" جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهر زاهدان موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی و کلانتری‌های سطح این شهر قرار گرفت.

او  افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان پس از بررسی جغرافیایی زمانی و مکانی سرقت‌ها گشت‌های هدفمندی را با همکاری کلانتری‌های سطح شهر زاهدان در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشت کلانتری زاهدان هنگام گشت زنی در محدوده یکی از خیابان‌های زاهدان به ۲ مرد جوان که به صورت سراسیمه در اطراف خودرو‌های پارک شده پرسه می‌زند، مشکوک شدند.

او  گفت: افراد مظنون با مشاهده خودرو پلیس با یک دستگاه پژو ۴۰۵ از محل متواری که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن‌ها را دستگیر و در بازرسی از خودرو آن‌ها یک عدد قیچی قفل بری بزرگ کشف کردند.

سردار طاهری عنوان کرد: در بازرسی صورت گرفته از منزل متهمان تعداد زیادی قطعات و محتویات خودرو مسروقه کشف شد.

متهمان که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی دارند پس از بازجوئی‌های اولیه به پلیس آگاهی استان منتقل که به ۳۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و ۱۲ فقره سرقت خودرو در سطح شهر زاهدان با همدستی ۴ نفر دیگر اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ادامه این عملیات دیگر اعضای این باند طی عملیات‌های مجزا دستگیر و در بازرسی از محل اختفای آن‌ها ۲ دستگاه پراید و یک دستگاه پیکان مسروقه کشف کردند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۲ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا  گفت: روز گذشته ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ ایرانشهر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی منتهی شهر ایرانشهر به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر خاطر نشان کرد: خودرو کامیون توقیف و راننده متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار