راه قطع زنجیره انتقال کرونا چیست؟

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : راه قطع زنجیره انتقال کرونا رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : مدیران ادارات باید موارد لازم مبنی بر رعایت بهداشت فردی را برای مقابله با شیوع گستره‌تر ویروس کرونا به کارکنان گوشزد کنند و همچنین به رعایت فاصله گذاری در محیط ادارات و نحوه ارایه خدمات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای صیانت از سلامت مردم در دستور کارقرار دهند.

او گفت : شستشوی روزانه سطل‌های زباله، استفاده ازدستکش و ماسک برای انجام خدمات شهری، آگاهی بخش و اطلاع رسانی شهرداری در جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، ارسال پیامک، نصب بنر آموزشی برای جامعه هدف دستگاه اداری در جهت آموزش و اطلاع رسانی مبنی بررعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مبارزه با ویروس کرونا گام مهمی در کنترل میدانی قطع کرونا است.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ضدعفونی تاکسی هاو سرویس حمل و نقل درون و برون شهری به صورت روزانه، سوار شدن سه نفر در تاکسی، رعایت ورودی فاصله گذاری در ادارات، شستشو پارک‌ها و شهربازی ها، بازار میوه فروشان و پاساژ‌های سرپوشیده از حساس‌ترین اقداماتی است که باید به طور مستمر توسط دستگاه‌های متولی انجام شود.

او ادامه داد: شهرداری نقش کلید اصلی مدیریت شهری در مواقع بحران به خصوص در رابطه با بیماری اپیدمی کرونا را دارد از این رو باید نسبت به ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری اقدام کند.

جمالی نیا گفت: همچنین شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نظارت برعدم برگزاری نمایشگاه فصلی، جلوگیری از فعالیت ضایعات فروشان بصورت جدی لحاظ کنند و کوتاهی و یا سهل انگاری در این رابطه تهدیدی برای سلامت عمومی به شمار می‌رود.

او افزود: فعالیت برگزاری مراسم ختم در مساجد ممنوع است و برگزاری نماز جماعت یومیه با رعایت پروتکل‌ها مجاز است که باید متولیان این امر با آموزش‌های خاص رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و بهداشتی زیر نظارت ادارات تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه فعالیت داشته باشند.

فرماندار سرپل ذهاب، خواستار نظارت جدی بر فعالیت خبازی ها، دفاتر پیشخوان، مطب پزشکان و فیزیوتراپی، آزمایشگاه‌ها و پاساژ‌های سرپوشیده با تجمع روزانه مردم به عنوان محیط‌های خطرآفرین برای شیوع ویروس کرونا شد.

جمالی نیا با اشاره به فصل برداشت برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی گفت: ۱۶ دستگاه ماشین آتش نشانی در مناطق مختلف شهرستان مستقر شده و امسال باتوجه به آماده باش کامل و وجود اکیپ‌های تازه مستقر شده دراین مناطق شاهد خسارات کمتری از آتش سوزی درشهرستان هستیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار